وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه ایران به اتهام «ارسال پهپاد به روسیه» خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای شش تن از عوامل و اعضای صنایع هوایی قدس را به دلیل آنچه آن را «ارسال پهپاد به روسیه برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین» عنوان کرد، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

این وزارت همچنین مدیر سازمان صنایع هوایی ایران را نیز در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود صنایع هوایی قدس را اصلی‌ترین تولیدکننده دفاعی ایران که مسئولیت طراحی و تولید پهپادها را بر عهده دارند، قلمداد کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در این‌باره گفت: ما از تمامی ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد تا دسترسی پوتین به سلاح‌هایی که در جنگ با اوکراین استفاده می‌کند، جلوگیری کنیم.

ادعای آمریکا مبنی بر حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین، در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یکی از نشست‌های خبری اخیرش در این باره گفت: ایران همواره تلاش کرده که از مناسبات و توانمندی‌های خود برای کمک به دو کشور برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت حل بحران استفاده کند و در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده و تلاش می‌کند مطرح کردن این ادعاها علیه ایران و استمرار آنها با انگیزه‌ها و اهداف سیاسی صورت می‌گیرد و از سوی کشورهایی انجام می‌شود که خود اقدام به ارسال سلاح به یک طرف این جنگ و بحران می‌کند. ما طرح این ادعاها را با انگیزه‌های سیاسی و با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشورها می‌دانیم.