یک مقام اطلاعاتی سابق ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای نقش این رژیم در ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی را فاش کرده است.

به گزارش مرور نیوز، رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با جوییش نیوز گفت که اسرائیل آمریکا را متقاعد کرد که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک «تهدید فوری» برای سربازان آمریکایی است.

در این گزارش آمده است که  ۳ سال پیش، حمله هوایی آمریکا به شهادت سردار قاسم سلیمانی در عراق منتهی شد، رویدادی که منجر به جنگ تقریباً همه جانبه بین تهران و واشنگتن شد. ایران همچنان تهدید به گرفتن انتقام از این ترور می‌کند و آن را حمله «تروریستی» به یک مقام ایرانی می‌خواند.

هیمن قبلاً هم اعتراف کرده بود که اسرائیل اطلاعاتی را درباره سردار سلیمانی در اختیار آمریکا قرار داده است اما عبارت «تهدید فوری» او همان چیزی است که ترامپ زمانی که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت از آن استفاده کرد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا در آن زمان در توجیه این اقدام به خبرنگاران مدعی شده بود که سردار سلیمانی در حال طراحی حملات قریب‌الوقوع علیه دیپلمات‌ها و پرسنل نظامی آمریکایی بود، اما آنها در عمل به این کار خاتمه دادند.

این مقام سابق اسرائیلی مدعی شد: «پس از اینکه نظامیان (سردار) سلیمانی به شکست داعش کمک کردند، آمریکا سر راه او ایستاده بود زیرا او می‌خواست خاورمیانه را کنترل کند. بنابراین تمرکز او از داعش به حضور آمریکا در منطقه تغییر کرد.»

او افزود: «اسرائیل آمریکا را متقاعد کرد که (سردار) سلیمانی علیه آمریکایی‌ها فعالیت‌های بدخواهانه انجام می‌دهد. آمریکا عمدتاً بر مبارزه با تروریسم متمرکز بود نه ایران! ما اطلاعات و تحلیل‌های مشترک را ارائه کردیم و در طول مدت طولانی آنها در نهایت متقاعد شدند که (سردار) سلیمانی تهدیدی فوری برای جان آمریکایی‌ها و موقعیت استراتژیک آن‌ در خاورمیانه است.»

به اذعان هیمن، سردار شهید قاسم سلیمانی «منحصر به فرد» و «دارای مهارت های بزرگ فرماندهی» بود.

گفتنی است سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ترور شدند و به شهادت رسیدند.

گروه‌های مقاومت عراق تاکید کرده‌اند که گزینه مقاومت و رویارویی با آمریکا در عراق تا پایان اشغالگری و رسیدگی به پرونده مجازات عاملان جنایت فرودگاه بغداد در نظر گرفته خواهد شد.