رئیس جمهور گفت: نباید به بهانه آزادی ملت ها و با شعار هایی زیبایی مانند آزادی ، دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق زن ملت ها را غارت و مورد ظلم قرار داد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در نشست مقامات عالی‌رتبه شرکت کننده در کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار طی سخنانی اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای برای بانوان قائل است و از ابتدای انقلاب اسلامی تلاش شد تا از جایگاه بانوان در سطح جهان دفاع شود.

وی ادامه داد: تردیدی نداریم که زن و مرد بر اساس خلقت تفاوت دارند اما بر اساس انساسیت هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد  و هیچ تفاوتی در رسیدن به قله های انسانی بین زن و مرد نیست، هر کدام در مسیر معرفت، اخلاق، معنویت و انسانیت تلاش کنند، می‌توانند نقش بسزایی برای جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد دانشجویان در کشور مان را دختران و بانوان تشکیل داده و معتقدیم که زنان میتوانند نقش ویژه ای در کشور داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به نقض حقوق بشر در آمریکا گفت: زنان در جامعه غرب بر خلاف ادعایی که دارند مورد تکریم و احترام نیستند ، اما جمهوری اسلامی الگوی نوینی از برخورد با زن ارائه کرده و جایگاه والایی برای بانوان قایل است.

رئیسی گفت: جمهوری اسلامی در حوزه احترام به بانوان و جایگاه آنها در جامعه حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: نباید به بهانه آزادی ملت ها و با شعار های زیبایی مانند آزادی ، دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق زن ملت ها را غارت و مورد ظلم قرار داد. جمهوری اسلامی همواره از حقوق زنان و مردان و انسانیت دفاع کرده است.