رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین سالانه یک میلیون شغل ضروری است گفت: عقب ماندگی برای ایجاد یک میلیون شغل در سال های گذشته, ضرورت ایجاد اشتغال به ویژه برای فارغ التحصیلان را بیشتر کرده است.

به گزارش مرور نیوز ،هفته گذشته بود که علی بهادری جهرمی, سخنگوی دولت خبر از حضور ابراهیم رئیسی, رئیس جمهور کشورمان در دهمین جلسه نظارت ستادی بر فعالیت وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در وزارت تعاون داد.

همچنین اعلام کرد حضور رئیس جمهور در جلسه نظارت ستادی بر فعالیت های وزارتخانه و دستگاه های اجرایی در وزارت کار رسیدگی به اشتغال و دغدغه کارگران است.

ابراهیم رئیسی در جلسه نظارت ستادی وزارت کار با اشاره به اینکه اشتغال‌آفرینی از شاخص‌های اصلی ارزیابی عملکرد مدیران دولت مردمی است گفت: تنظیم‌گری و ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های مختلف برای ایجاد اشتغال، رفع ناترازی در عملکرد صندوق‌های بازنشستگی، ایجاد پایداری و افزایش توان و کارآمدی صندوق‌های بیمه‌ای و فعال‌سازی بخش تعاون از مهمترین ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

رئیس جمهور تأمین سالانه یک میلیون شغل را نیاز ضروری کشور و تکلیف قانونی دولت‌ها دانست و افزود: عقب ماندگی در تأمین این نیاز در سال‌های گذشته، ضرورت تلاش بیشتر برای ایجاد اشتغال بویژه تأمین شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را بیشتر کرده که البته دولت سیزدهم گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.

رئیسی تنظیم‌گری و ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های مختلف برای ایجاد اشتغال را از ماموریت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و از مسئولان این وزارتخانه خواست برای تحقق عدالت در عرصه اشتغال، با راه‌اندازی و تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی و نظارتی در زمینه اشتغال، بستری فراهم کنند تا اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی و همچنین توانمندی‌ و مهارت‌ کارجویان بصورت شفاف در آن درج شود، تا هم کارجویان و هم متقاضیان نیروی کار نیازهای خود را از این طریق تامین کنند.

رئیس جمهور تلاش‌ موثر و موفق در زمینه اشتغال‌آفرینی را از شاخص‌های اصلی ارزیابی عملکرد مدیران دولت مردمی خواند و افزود: با توجه به کندی در اجرای اسناد بالادستی و قوانین طی سالیان گذشته، آنچه در حال حاضر ضرورت دارد به ثمر نشستن مصوبات موجود است، بنابراین مسئولان مرتبط با اشتغال‌آفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید توان خود را برای اجرای قوانین و مصوبات شورای‌عالی اشتغال و دستگاه‌های مرتبط بکار گیرند.

بهبود فضای کسب و کار، افزایش مهارت‌آموزی از طریق تقویت هنرستان‌ها در آموزش و پرورش، توجه به تولیدات دانش‌بنیان و همچنین تمرکز بر توسعه صنایع سبک بجای توسعه صنایع سرمایه‌بر و دیربازده، از دیگر توصیه‌های رئیسی به مسئولان در زمینه اشتغالزایی بود.