سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اخراج نماینده منتقد رژیم صهیونیستی از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش مرو نیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به اخراج «ایلهان عمر»، نماینده منتقد رژیم صهیونیستی از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا واکنش نشان داد.

کنعانی در توییتر نوشت: «استبداد پارلمانی در آمریکا برای بایکوت صدای نماینده زن منتقد! اخراج ایلهان عمر نماینده زن، سیاهپوست، مسلمان و البته منتقد رژیم آپارتاید اسرائیل از کمیته روابط خارجی کنگره، شاخصی از میزان التزام عملی رژیم آمریکا به شعار زن،زندگی،آزادی است! شعاری برای مداخله در امور داخلی ایران!»

شب گذشته رسانه‌ها گزارش داددند ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان آمریکا که عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور بود، به دلیل مواضع ضدصهیونیستی خود از این کمیته اخراج شد. در رای گیری مجلس نمایندگان آمریکا ایلهان عمر با 218 رای مثبت در برابر 211 رای منفی به دلیل انتقاد از اسرائیل از کمیته روابط خارجی اخراج شد.

عمر در سخنرانی خود قبل از رای گیری اظهار داشته بود که جمهوری‌خواهان به مردم رنگین پوست‌ مناطق خاصی از جهان و مسلمانان به عنوان «مظنون» برخورد می‌کنند. الهان عمر در ادامه تاکید کرد: برای سکوت به کنگره نیامده‌ام و حتی اگر در این کمیته نباشم، به سخنرانی برای عدالت‌خواهان در سراسر جهان ادامه خواهم داد.

رأی گیری برای اخراج ایلهان عمر پس از آن صورت گرفت که مجلس نمایندگان آمریکا وظایف نمایندگان دموکرات را برای کمیته قدرتمند روابط خارجی که شامل عمر نیز می شود، فهرست کرد. به گزارش هیل، هنگامی که مک کارتی از این تکالیف مطلع شد، به خبرنگاران گفت: «اوه، پس اکنون می توانیم علیه او رای بدهیم.» جمهوری خواهان مدعی هستند که عمر را به دلیل انتقادات قبلی او از اسرائیل برکنار کرده‌اند.

مکس میلر، نماینده جمهوری خواهان در بیانیه‌ای گفت که عمر «با توجه به تعصباتش علیه اسرائیل و علیه مردم یهود، نمی تواند تصمیم گیرنده عینی در کمیته امور خارجه باشد».