فرمانده نیرو هوایی اتش گفت: نیروی هوایی بعد از جنگ تحمیلی تولدی دوباره داشته و تحریم‌ها و فشارهای دشمنان با اراده متخصصان این نیرو خنثی شده است.

به گزارش مرور نیوز، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه  تهران که به مناسبت روز نیروی همایی ارتش انجام شد، گفت: حرکت ملت ایران که در سال ۵۷ موجب رهایی از استکبار شد و آثار کلانی را با خود داشت.

وی افزود: بسیاری از روشنفکران انقلاب را جریانی زودگذر می‌دانستند اما این اتفاق نیفتاد. انقلاب اسلامی شکل جدیدی از مناسبات را ارائه داد یعنی نسخه بی نظیر مقاومت را مطرح کرد.

امیر واحدی گفت: انقلاب اسلامی با حمایت از حرکت‌های ضد استکباری نقش اساسی در گسترش حرکت‌های آزادی خواهانه و افول هژمونی آمریکا داشته است.

فرمانده نیروی هوایی ضمن ادای احترام به روح ملکوتی رهبر فقید انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی و نیز رهبر فرزانه انقلاب و فرماندهی کل قوا تصریح کرد: دشمنی غرب دلایلی دارد و از شروع جنگ تحمیلی تا امروز این موضوع ادامه یافته است زیرا نفوذ غربی‌ها در منطقه غرب آسیا و به خصوص بر نفت منطقه به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی و حضور جمهوری اسلامی کاهش یافته و حرکت‌های ضداستعماری کشورمان منجر به افول قدرت آنها در منطقه شده است.

وی خاطرنشان ساخت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ تمدن اسلامی در حال شکل‌گیری است، برای همین دشمنان جنگ ترکیبی را آغاز کردند و به دنبال انحراف یا انصراف ملت ایران از ادامه حرکت و پیشرفت خود هستند. آنان جنگ نرم را در شکل جنگ ترکیبی مطرح کرده‌اند.

امیر واحدی ادامه داد: فرماندهی کل قوا، فرمان جهاد تبیین را صادر فرمودند و من در اینجا از فرصت استفاده می‌کنم و در خصوص نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب و خوداتکایی آن در پس از انقلاب مطالبی را عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: مردان نیروی هوایی در سال ۵۷ با بیعت با امام خمینی (ره) حضوری آگاهانه داشتند. آنان بعد از انقلاب توانستند علیرغم خروج مستشاران نظامی خارجی از کشور، نیروی هوایی را اداره کنند.

واحدی اظهار کرد: کارشناسان غربی در تحلیل‌های خود می‌گفتند خلبانان نیروی هوایی حتی اجازه ندادند موتور هواپیماهای بعثی خنک شود. در واقع نیروی هوایی همواره پای انقلاب ایستاده و خواهد ایستاد.

وی گفت: نیروی هوایی نقشی حیاتی را به عنوان حلقه بازدارنده با روز آمدترین انواع هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین ایفا می‌کند. ضمن آنکه می‌توان گفت نیروی هوایی بعد از جنگ تحمیلی تولدی دوباره داشته است و تحریم‌ها و فشارهای دشمنان با اراده متخصصان این نیرو خنثی شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: نیروی هوایی همواره در کنار مردم حضور داشته است، امدادرسانی در زلزله‌های مختلف و نیز سیل‌هایی که در مناطق مختلف کشور وجود داشته و همچنین خدمت رسانی در مراسم اربعین حسینی بخشی از خدمات فرزندان شما در نیروی هوایی است.

وی اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص نقش خلبانان نیروی هوایی در دفاع از حرم گفت، نقش و حماسه خلبانان نیروی هوایی در دفاع از حرم کمتر از مدافعین زمینی آن نبوده است.