مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، با حضور پرشور مردم در ۳۸ هزار روستا و ۱۴۰۰ شهر برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، دقایقی پیش با حضور پرشور مردم در ۳۸ هزار روستا و ۱۴۰۰ شهر آغاز شد.

اگرچه ساعت رسمی آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن از سوی مسئولان ساعت ۹ و نیم صبح اعلام شده بود اما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بسیار زودتر در مسیرهای راهپیمایی حضور پیدا کرده‌اند.

223

موشک سجیل یکی از دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران به نمایش عموم گذاشته شده است.

در ساعات ابتدایی این مراسم  حسن روحانی، رئیس جمهور سابق در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافت.

همچنین محود واعظی و محمدجواد آذری‌جهرمی از اعضای کابینه دولت روحانی نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران شرکت کردند. 

‌در ادامه مراسم یوم الله ۲۲ بهمن، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با حضور در مسیر منتهی به میدان آزادی، در راهپیمایی تهران شرکت کرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافت. 

22

پهپاد شاهد۱۳۶، موشک بالستیک عماد، کروز ضد شناور، نفربر تاکتیکی توفان، نفربر و خودروی تاکتیکی رعد و پهپاد مهاجر ۶ در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش در آمده است. 

حضور تیپ اسب سوار یگان ویژه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز یکی از زیبایی‌های این راهپیمایی بود که نظر دهه نودی‌ها را به خود جلب کرد و خواهان سوار شدن بر این اسب‌ها بودند. 

راهپیمایان در تهران به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شعارهایی جدید به ویژه در پاسخ به فتنه‌گران داخلی و خارجی سر دادند و پلاکاردهایی با این مضمون در دست داشتند که در ادامه برخی از این شعارها آمده است:

فتنه‌گر بی ریشه / ایران دمشق نمیشه

منافق وطن سوز / خائن آتش افروز

پرونده‌ی منافق تا بوده اینچنین است / شغل وطن فروشی فخرِ منافقین است

از ما به دشمنان ما خطاب است / ملت ما ملت انقلاب است

یاد امام خمینی پاینده باد / خامنه‌ای رهبر ما زنده باد

از امت اسلامی، رسد به گوش دنیا / نبرد با اسرائیل، نبرد با آمریکا

ما همه سرباز توییم خامنه‌ای / گوش به فرمان توییم خامنه‌ای

بیست و دو بهمن نماد دین است / عامل اتحاد مسلمین است

شیطان پی‌تفرقه ملت است / پاسخ ملت یکصدا وحدت است

ما ذوالفقار حیدریم / فداییان رهبریم

راه سلیمانی ما پاینده‌ست / مرام و مکتبش همیشه زنده‌ست

ملت ما بیدار است / از آمریکا بیزار است

نه سازش، نه تسلیم، پیام ملت ماست / اطاعت از رهبری، ضامن نصرت ماست

جنایت منطقه زیر سر آمریکاست / کشتار و قتل و غارت ماهیت آمریکاست

سکوت در برابر اهانت / خیانت است خیانت

هر کس به قرآن می‌کند اهانت / آمریکا از او می‌کند حمایت

جوان هشتادی ما غیور است / مطیع امر رهبر و صبور است

همچنین در این مراسم عکس ها و پلاکادرهایی از شهدای اغتشاشات اخیر به چشم می خورد. بطور مثال عکس آرمان علیوردی و روح‌الله عجمیان که طرز فجیعی توسط اغتشاشگران به شهادت رسیده بودند در این راهپیمایی و در دست مردم خودنمایی می کرد. در پلاکادری نوشته شده است که «آرمان و روح الله رفتند که آرمان روح‌الله بماند.»

444

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) نیز جمع شرکت کنندگان در چهل و چهارمین راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز با حضور در جمع راهپیمایان در چهل و چهارمین جشن مردمی پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرد. رئیس‌جمهور قرار است پس از راهپیمایی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی، در جمع با شکوه و پرشور شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن سخنرانی کند.

777

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز ضمن حضور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در سخنانی گفت: دهه نودی ها با سرود سلام فرمانده و دهه هشتادی ها با رکوردهایی که در المپیادهای علمی بدست آوردند، نشان دادند در همه زمینه ها پیش رو هستند.وی افزود: در این راهپیمایی نیز حضور پرشور نوجوان ها را می بینیم. الحمدالله این نسل را ه می بینیم امیدوارتر به آینده می شویم. مطمئن هستیم این نسل آینده را هر چه بهتر از دیروز می سازد همچنانکه امروز ما بهتر از دیروز ما است.

همچنین سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران حاضر شد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش هم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به حماسه حضور مردم پیوست. 

2299

حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه حضور در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیام حضور مردم ایستادگی بر آرمان‌های ۴۴ ساله انقلاب اسلامی و مطالبه از مسئولین برای انجام مسئولیت سنگین خدمت‌گذاری در عرصه‌ی خدمت به مردم برای رفع مشکلات و همچنین پیشرفت کشور به سمت اهداف بلند است. وی افزود: همچنین این حضور یک تو دهنی به بدخواهان از جمله شیطان بزرگ و شیطانک‌ها مانند  تروریست‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و اراذل و اوباش است. رستمی در پایان گفت: این پیام مقاومت، سرزندگی و طراوت درخت چهل و پنج ساله انقلاب اسلامی است.

666

همچنین سردار رادان فرمانده فراجا نیز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرد.

محمد اسلامی رئیس انرژی اتمی نیز به خیل راهپیمایی کنندگان تهرانی پیوست.

همچنین همزمان با برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن، نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف با حضور در غرفه‌های در نظر گرفته شده، با مردم به صورت مستقیم به گفت‌وگو پرداختند.نمایندگان هر سه قوه در این محل حضور دارند و روند خدمات رسانی تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد داشت.

229

همچنین راهپیمانان در قطعنامه پایانی تاکید کردند: اصحاب فرهنگ و اندیشه و سخن و قلم می‌خواهیم ضمن توجه به راهبرد جهاد تبیین و بیان حقایق ناب توطئه‌های شوم دشمن را نقش برآب سازند. همچنین در بخشی از این بیانیه تاکید شده است:  ما در این روز مقدس و با نمایشی از وحدت و همبستگی خود با اقتدار و آمادگی کامل خطاب به مجامع بین‌المللی و دول خارجی اعلام می‌داریم، گسیل یک مشت ضد انقلاب اجیر شده با همراهی بازوهای رسانه‌ای تروریست‌ها و میدان دادن به آن‌ها از تورنتو تا برلین با رنگ و لعاب حمایت از مردم را بر نمی‌تابیم و به کشورهای اروپایی هشدار می‌دهیم در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتکب اشتباه تاریخی نشوند چرا که ما آن را به‌مثابه اعلام جنگ علیه ملت ایران تلقی می‌نمائیم و در آن صورت باید سپاه را در تنگه‌های راهبردی و عرصه‌های دشوار ملاقات نمائید.

46622

بیشتر بخوانید:

مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن آغاز شد