راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی به همراه داشت.

به گزارش مرور نیوز، خبرنگار شبکه لبنانی المیادین در تهران گزارش داد: راهپیمایی در بیش از 1400 شهر ایران به منظور گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ایران چهل و چهارمین سالروز پیروزی خود را با برگزاری راهپیمایی و جشن در استانها و شهرهای مختلف خود جشن گرفت.

خبرنگار المیادین در تهران اعلام کرد: یکی از مسیرهای راهپیمایی در تهران 12 کیلومتری است.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" هم ضمن پوشش راهپیمایی 22 بهمن گزارش داد: امروز در پایتخت ایران و دیگر استانها و شهرهای ایران، راهپیمایی میلیونی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گسترده برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مردم ایران امروز راهپیمایی میلیونی در 1400 شهر و 38 هزار روستای ایران برگزار کردند و نسل به نسل بر اصول انقلاب اسلامی در کشورشان تاکید کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی تاکید کردند که مراسم و جشن ها و راهپیمایی امسال پس از شکست توطئه علیه ایران طی ماههای گذشته رخ می دهد که امنیت و وحدت داخلی کشور را نشانه گرفته بود.

رسانه لبنانی العهد هم گزارش داد: راهپیمایی در بیش از 1400 شهر ایران به منظور گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.

شبکه المنار لبنان هم به پوشش راهپیمایی 22 بهمن پرداخت و تصاویر هوایی از این راهپیمایی برای مخاطبان خود ارسال کرد.

خبرگزاری فرانسه درباره راهپیمایی مردم نوشت: امسال، با وجود هوای سرد، بسیاری از مردم با پای پیاده راهپیمایی کردند تا در میدان آزادی پایتخت جمع شوند.

آنها شعارهایی از جمله "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر انگلیس" و "مرگ بر آل سعود خائن" سر دادند.

موشک‌های بالستیک سجیل و پهپادهای شاهد 136 در اطراف میدان آزادی که ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعداً در جمع مردم سخنرانی کرد، به نمایش گذاشته شد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشته است که مردم تصاویری از رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه‌ای و همچنین آیت الله روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی و ژنرال قاسم سلیمانی را که در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد به شهادت رسید، در دست داشتند.

آنها همچنین پلاکاردهایی با مضامین «ما تا آخر ایستاده‌ایم»، «ایران متحد، قوی و باثبات» و «ما از رهبر اطاعت می‌کنیم» در دست داشتند.

شبکه روسیا الیوم هم گزارش داد: امروز راهپیمایی گسترده ای در تهران و دیگر استانهای ایران در آخرین روز از جشن‌های ملی بزرگداشت چهل و چهارمین سالروز انقلاب اسلامی ایران، برگزار شد.

روسیاالیوم گزارش داد: در این مراسم حسن روحانی رئیس جمهور سابق ایران و برخی از مسئولان دولت سابق در تهران مشارکت داشتند. این رسانه همچنین به نمایش موشک سجیل عماد و پهپاد شاهد 136 و مهاجر 6 و موشک کروز و دیگر تجهیزات نظامی ساخت ایران اشاره کرد.