سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت، ضمن تشریح نقش ایران در حل موضوعات پیچیده منطقه‌ای، بر اهمیت مشارکت جمعی کشورهای منطقه در تأمین امنیت خود بدون دخالت خارجی، تأکید کرد و این اقدام را ضامن امنیت و منافع مستدام همه کشورهای منطقه دانست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران طی مراسم باشکوهی از سوی سفارت کشورمان در کویت برگزار شد.

در این مراسم جمعی از علمای اعلام،‌ نمایندگان پارلمان و شورای شهر، سفرای کشورهای اسلامی و خارجی،‌ اعضای انجمن دوستی ایران و کویت و انبوهی از شخصیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی این کشور علاوه بر تعدادی از ایرانیان مقیم کویت حضور یافته و فرا رسیدن این مناسبت فرخنده را به سفیر کشورمان تبریک و تهنیت گفتند.

مهمان ویژه این مراسم،‌ "سمیح عیسی جوهر حیات" معاون امور آسیا در وزارت خارجه کویت به نمایندگی از دولت کویت در این مراسم حضور یافت و در بریدن کیک مراسم به همراه سفیر کشورمان مشارکت نمود.

محمد ایرانی سفیر کشورمان طی سخنانی ضمن تشریح مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت:‌ چهل و چهار سال پیش در چنین روزی یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های قرن بیستم در ایران به پیروزی رسید و به پشتوانه نقش و حضور مردم در عرصه اجتماعی و سیاسی کشور به رهبری امام خمینی(ره) رژیم مستبد و وابسته به بیگانه را از صحنه سیاسی ایران حذف کرد.

وی ضمن تشریح نقش ایران در حل موضوعات پیچیده منطقه‌ای، بر اهمیت مشارکت جمعی کشورهای منطقه در تأمین امنیت خود بدون دخالت خارجی تأکید و این اقدام را ضامن امنیت و منافع مستدام همه کشورهای منطقه دانست.

ایرانی افزود:‌ روابط کشورم با دولت دوست و همسایه کویت پس از دوره سخت کرونا به تدریج مسیر طبیعی خود را بازمی‌یابد و شاهد برگزاری کمیسیون‌هایی در موضوعات کنسولی، ‌حقوقی، ‌گارد ساحلی و مقابله با مواد مخدّر بوده و این پیشرفت‌ها ناشی از اراده رهبران دو کشور بر تعمیق این روابط تاریخی است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت، همزمانی روز ملی کشورمان با سالگرد استقلال و آزادسازی کویت را به امیر،‌ ولی‌عهد،‌ دولت و ملت کویت و ایرانیان مقیم این کشور تبریک گفت.

بنا بر اعلام سفارت ایران در کویت، در حاشیه این مراسم چند نمایشگاه هنری و صنایع دستی فاخر ایران  نیز برگزار شد که مورد بازدید و تحسین مسئولان و مقامات بلندپایه شرکت‌کننده در مراسم قرار گرفت.