آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ادعاهای رسانه‌های غربی درباره غنی سازی ۸۴ درصدی در ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد که در جریان گزارش‌های برخی رسانه‌ها در مورد غنی سازی اورانیوم در ایران قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، ساعاتی پس از انتشار برخی ادعاها درباره کشف اورانیوم غنی شده 84 درصدی در ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که «آژانس نسبت به گزارش‌های اخیر برخی رسانه‌ها درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران مطلع است». 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که «درباره نتایج فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخیر با ایران در حال گفت‌وگو است و در صورت لزوم این مسئله را به شورای حکام آژانس گزارش خواهد داد».

پیشتر، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی ادعا کرده بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش است تا مشخص کند که چطور ایران اورانیوم را تا 84 درصد غنی کرده است.

این شبکه آمریکایی به نقل از دو دیپلمات ارشد ادعا کرد بازرسان آژانس در ایران هفته گذشته اورانیوم غنی شده‌ای را شناسایی کردند که زیر حد نصاب لازم برای یک سلاح هسته‌ای است.

این رسانه مدعی است که تا به امروز این بالاترین میزان یافت شده توسط بازرسان آژانس در ایران است و این غلظت (84 درصد) فقط 6 درصد کمتر از حد لازم برای یک سلاح است.

این فضاسازی رسانه‌ای در حالی است که ایران در زمان انجام غنی سازی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش می‌کند؛ همانطور که مدتی قبل در مورد غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در فردو به آژانس اطلاع رسانی کرده بود.