رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که به دنبال صادرات محصولات و فناوری هسته‌ای به کشور‌های دیگر هستیم.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز یکشنبه در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای کشور که در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت که بیست و نهمین کنفرانس هسته‌ای کشور، جاذبه حضور برای تمامی فعالان در حوزه هسته‌ای و دانشجویان دارد.

او در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما اظهار داشت: اهداف و برنامه‌هایی در صنعت هسته‌ای پی ریزی شده و تنظیماتی در این حوزه شکل گرفته است و باید فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه فناوری هسته‌ای با سازمان انرژی اتمی همگرا باشد تا شاهد توسعه منابع در حوزه هسته‌ای و خلق فناوری در این حوزه باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی، در ادامه به دستاورد‌های هسته‌ای در سال 1401 اشاره کرد و گفت: پودر منعقد کننده خون که در جراحی‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک محصول تحریمی بوده است، امسال تولید و مورد استفاده قرار گرفته و گواهی سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است و امکان صادرات این محصول هم اینک وجود دارد.

وی در ادامه گفت: در حوزه پلاسما تصفیه شیرابه‌ها یک معضل بزرگ در کشور بود که با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه هم اکنون این آمادگی وجود دارد که از این محصول فناورانه رونمایی شود و بتوانیم در فضای اجرایی آن را راه اندازی کنیم.

اسلامی افزود: ثروت بالا و فرصت تحقیقاتی و فعالیت‌های پژوهشی در کشور توسعه یافته است و هم اکنون شاهد صادرات رادیودارو‌ها و صادرات تجهیزات هسته‌ای در کشور هستیم.

وی در ادامه گفت: برای نخستین بار امسال در سه نمایشگاه بین المللی در حوزه فناوری هسته‌ای شرکت کرده‌ایم و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم محصولات فناورانه در حوزه هسته‌ای را علاوه بر تامین نیاز داخل بتوانیم به کشور‌های دیگر صادر کنیم.