نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که خانه‌های لوکس و باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری که ارزش روز آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، محسن دهنوی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق برای بررسی موارد ارجاعی از بخش‌های درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲، در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«با پیشنهاد بنده و حمایت همکارانم، پس از ارجاع بند (ذ) تبصره ۶ به کمیسیون تلفیق، بحث اخذ مالیات از خانه‌های لوکس، مجددا در متن لایحه درج شد. امیدوارم پس از تصویب در صحن علنی، گامی در جهت عدالت برداشته شده باشد.

طبق پیشنهاد جدید، خانه‌های لوکس و باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری که ارزش روز آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.»

در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه در بخش درآمدی موضوع اخذ مالیات از خانه های لوکس با پیشنهاد محمدمهدی مفتح از لایحه بودجه حذف شد؛ بعد از آن قالیباف رییس مجلس کل این بند را برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.