امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی با این عظمت و این سرمایه عظیم ملی و پایگاه مستحکم اجتماعی به یاری خداوند از تنگناهای اقتصادی خارجی عبور خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز،  حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (۱۲ اسفند ماه) که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) گفت: مدیران کشور باید انسان‌های حق‌مدار و عادلی باشند که از توانایی و ظرفیت لازم برای تشخیص و شناخت حق برخوردار باشند و ضمن شناخت آن، متعهد به اجرای حق باشند و در کنار حق با اقتدار بایستند.

وی ادامه داد: ملت ایران با حضور گسترده و اقتدار آفرین در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ تفسیر روشنی از شناخت حق و ایستادگی و مقاومت در کنار آن بودند و نشان دادند به حق وفادار هستند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: مردم ایران با بینش عمیق سیاسی و درک درست از عزت و پایداری، اقتدار جمهوری اسلامی را در برابر دیدگان بهت‌زده نظام سلطه به نمایش گذاشتند و با حضور ده‌ها میلیونی پرافتخار خود این فریاد را طنین‌افکن کردند که علیرغم سختی‌ها و فشارهای اقتصادی، در اوج تنگناهایی که دشمن خلق می‌کند، برای حفظ اقتدار در کنار رهبر بصیر خویش، استوار ایستاده‌ایم.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به دوستداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ای کسانی که ارکان نظام سلطه را به لرزه درآورده‌اید، مطمئن باشید و با اقتدار حرکت کنید چراکه انقلابی با این عظمت و این سرمایه عظیم ملی و پایگاه مستحکم اجتماعی به یاری خداوند از تنگناهای اقتصادی خارجی عبور خواهد کرد و پیروزی پرافتخار در میدان جنگ سخت نظامی را در میدان جنگ اقتصادی نیز تکرار می‌کند.

وی تاکید کرد: دولتمردان با رصد دقیق مشکلات و چالش‌های داخلی و توطئه‌های خارجی و فراهم آوردن زمینه‌های حضور و مشارکت توده‌های مردم، نخبگان علمی، سیاسی، کارآفرینان عالم، متعهد و با انگیزه تحت رهبر انقلاب به سوی توسعه، پیشرفت و رشد اقتصادی هموار خواهند کرد. امید است ملت ایران طعم شیرین پیروزی در جنگ اقتصادی را نیز تجربه کنند.

ابوترابی فرد درباره ماجرای مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان عزیز در تهران و چند نقطه دیگر از کشور، بیان کرد: انتظار می‌رود همانطور که شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و مقامات ارشد کشور تاکید کرده‌اند در کوتاه‌ترین زمان با شناسایی عوامل و برخورد قاطع و درس‌آموز، از تکرار این حوادث ناگوار جلوگیری شود.

خطیب نماز جمعه تهران متذکر شد: همچنین ضروری است با تبیین موضوع و تنویر افکار عمومی زمینه آرامش خاطر دانش آموزان و والدین آنها فراهم شود.