در جلسه فوق‌العاده ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ضمن ارائه گزارش بانک مرکزی از کاهش نرخ دلار بر ضرورت جلوگیری از نوسان قیمت‌ها در حوزه های مختلف تاکید شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت جمعه شب جلسه ویژه و فوق العاده تشکیل داد و چند موضوع اقتصادی کشور را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، بعد از گزارش سازمان برنامه و بودجه از تصویب لایحه بودجه سال آینده کل کشور و میزان تغییرات و اصلاحات به عمل آمده در این لایحه در مجلس شورای اسلامی، موضوع نرخ ارز و کاهشی شدن آن بررسی شد و بانک مرکزی گزارشی از اقداماتش در حوزه داخلی و بین‌المللی در این راستا ارائه کرد.

در جلسه شامگاه جمعه ستاد هماهنگی اقتصادی همچنین بر ضرورت جلوگیری از نوسان قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله ارز، دارو، مواد غذایی، مسکن و صنایع تولیدی و پرمصرف و لزوم ایجاد ثبات و آرامش در بازار در روزهای پایانی سال و نیز ارائه برنامه تثبیت بازار و کاهش التهاب در سال ۱۴۰۲ تأکید و راهکارهای پیشنهادی در این زمینه بررسی شد.

بررسی الزامات تحقق رونق تولید و ارائه راهکارهای تأمین مالی برای اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگ و زیرساختی کشور در جهت تحقق رشد هدف گذاری شده و لزوم تلاش پیگیر و منسجم همه دستگاه‌ها و نهادها با مشارکت بخش عمومی و دولتی در این زمینه از دیگر محورهای دستور کار جلسه دیشب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود.