رییس مجلس شورای اسلامی ایمان ، معرفت دینی، پیشرفت های علمی و فناورانه و اقتصاد پویا را چهار رکن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دولت و مجلس باید به این موضوعات توجه خاصی داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی این مطلب را با توجه به بیانات امروز-19دیماه- رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کرد.
وی با تاکید بر این که بیانات بسیار ارزشمند، دقیق و راهگشای رهبر معظم انقلاب برای عموم مردم، جوانان و هم برای مسئولان کشور باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: بخشی از این فرمایشات به عناصر اقتدار کشور در شرایط فعلی اشاره داشت که این بیانات بسیار پراهمیت بود.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: ایشان در این بیانات بر به عنوان چهار رکن مهم تاکید داشتند که لازم است در دولت و مجلس توجه خاصی به این موارد شود.
لاریجانی اظهار امیدواری کرد اقداماتی که نمایندگان در کمیسیون های مختلف مجلس از جمله کمیسیون های فرهنگی و اقتصادی و تلفیق انجام داده اند، در همین مسیر قرار داشته باشد و اگر در این راستا هم نیاز به تاکیدات بیشتری باشد، کمک خواهیم کرد.

قیام 19 دی مردم قم حرکتی جهشی در انقلاب اسلامی 
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با گرامی داشتن سالروز قیام مردم قم در 19 دیماه 1356 اظهار کرد: قیام 19 دی حرکت جهشی در انقلاب اسلامی ایران بود که ما یاد و خاطر شهدای این قیام را گرامی می داریم.
لاریجانی افزود: حرکتی که مردم سلحشور و انقلابی قم آغاز کردند موجب حرکت جهشی در انقلاب اسلامی ایران شد.
وی ادامه داد: حرکت هایی که در آذربایجان و شهرهای دیگر انجام شد پیرو این حرکت انقلابی بود که ما یاد و خاطر شهدای این قیام را گرامی می داریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قصد داشتم در نوبت صبح جلسه علنی مجلس به این نکته اشاره کنم اما شاید به جهت صحبت های قبل جلسه علنی، این موضوع را فراموش کردم، شاید هم این اتفاق مقدر بود، زیرا امروز رهبر معظم انقلاب در زمینه قیام 19 دی بیانات بسیار ارزشمندی داشتند که ضروری است که همه ملت ایران به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشروح صحبت ایشان را استماع کنند.