عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر وقت صحبت از ایشان به میان می‌آمد انقلاب تداعی می‌شد و همین‌طور همه‌جا نقش آقای هاشمی دیده می‌شد.

به گزارش مرور نیوز، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی گفتگویی با بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما و در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: قبل از هر سخنی باید درگذشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت عرض کنم.

وی افزود: این خبر به همان اندازه که ناگهانی بود، تکان‌دهنده و تأسف‌آور هم بود. نام هاشمی رفسنجانی با انقلاب همراه بود. هر وقت صحبت از ایشان به میان می‌آمد انقلاب تداعی می‌شد و همین‌طور همه‌جا نقش آقای هاشمی دیده می‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: کسانی که با تاریخ انقلاب قبل از پیروزی انقلاب آشنا هستند، از مبارزات ایشان چه زندان‌ها و شکنجه‌ها و چه سخنرانی‌ها و آثار قلمی مانند امیرکبیر، قهرمان مبارزه با استعمار و کتاب سرگذشت فلسطین را ایشان ترجمه کرده بود، آشنا هستند و در انقلاب هم که همه خبر دارند. نقش ایشان را در کنار امام و مقام معظم رهبری، ایشان از افراد شاخص درجه اول انقلاب بودند و در شکل‌گیری شورای انقلاب و حزب جمهوری اسلامی و همچنین تشکیل مجلس خبرگان و قانون اساسی در همه صحنه‌ها ایشان نقش مؤثر داشتند.

حداد عادل بر همین اساس اضافه کرد: در نماز جمعه، مجلس و بعد هم جنگ در ریاست جمهوری و دوران سازندگی و پس از دوران ریاست جمهوری نقش داشتند و در اداره مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ما سال‌ها در خدمت ایشان بودیم و از مدیریت ایشان استفاده می‌کردیم و درگذشت ایشان مایه تأسف بسیار است.

وی در خاتمه گفت: امیدوارم خداوند بر علو درجات ایشان بیفزاید و پایه‌های انقلاب اسلامی را که ایشان عمری برای آن تلاش و مبارزه کرد، روزبه‌روز محکم‌تر کند و این انقلاب را به آن اهدافی که امام و سایر مبارزان ازجمله مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سر داشتند،‌ ان‌شاءالله برساند. بنده مجدداً این ضایعه را به ملت ایران، مبارزان و انقلابیون تسلیت عرض می‌کنم.