معاون وزیر کشور با بیان اینکه آموزش های ویژه انتخابات تا کنون در 22 استان انجام شد، گفت: پس از اتمام دوره آموزشی از فرمانداران آزمون خواهیم گرفت.

به گزارش مرورنیوز، محمد حسین مقیمی در همایش معاونین سیاسی و امنیتی استانداری های سراسر کشور از آماده شدن وزارت کشور برای انتخابات 96 خبر داد و افزود: باید شرایط را برای حضور حداکثری مردم به پای صندوق های رای فراهم کرد.

قائم مقام وزیر کشور از معاونان استانداری های سراسر کشور خواست تا با فعال کردن دانشگاهیان، نخبگان استان ها را برای سخنرانی درباره اهمیت انتخابات دعوت کنند و ذهن مردم را برای انتخابات آماده سازند.

مقیمی با تاکید بر نقش مسوولان سیاسی استان ها در انتخابات اظهار داشت: از همین رو باید دقت خیلی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی همچنین از معاونان استانداران خواست تا با حفظ شئونات وزارت کشور و جایگاه معاونت سیاسی، تعامل خود را با سایر دستگاه ها بیشتر کرده و اجازه ندهند اختلاف ایجاد شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این که باید نشاط سیاسی در انتخابات ایجاد کنیم، تصریح کرد: احزاب، فعالان سیاسی و تشکل ها در چارچوب قانون باید فعالیت های خود را انجام دهند و ما باید شرایط فعالیت آنها را فراهم می کنیم.

قائم مقام وزیر کشور حق الناس بودن رأی مردم، اجرای قانون و بی طرفی در برگزاری انتخابات را از اصول اساسی وزارت کشور برشمرد.