رئیس خانه احزاب در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی آورده است: آیت الله هاشمی استوانه محکم خرد ورزی همچنان در میان ما زنده است و با ما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران  با صدور پیامی ارتحال عالم ربانی، یار و یاور امام و رهبری حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالى

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال یار دیرین انقلاب و فرزند معنوى امام، حضرت آیت‌الله اکبر هاشمى‌رفسنجانى رضوان الله تعالى علیه چنان سنگین و ناباوارنه برای مردم ایران و دوستداران این شخصیت بی‌نظیر در جهان بود که فقط لطف الهى مى‌تواند تسلى بخش جان و روح همه دوستدارانش باشد.

کیست که از انقلاب اسلامى ایران خاطره‌اى داشته باشد و در آن حضور مؤثر و بی‌نظیر آیت‌الله هاشمى را نیابد.

همراهى این مجاهد نستوه و خستگى‌ناپذیر از قبل از شروع انقلاب با امام امت و حضور در هر صحنه‌اى که امام مى‌فرمود، در لحظه لحظه زندگى ایشان مشهود و متجلى است.

از فرماندهى دفاع مقدس تا مدیریت سازندگى کشور، از شوراى انقلاب تا ریاست مجلس، از نقش بى‌بدیل در تعیین رهبرى پس از امام تا ریاست خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، از زندان و رفتن تا پاى اعدام تا نمایندگى امام براى حل هر معضله و بحران، از ترور فیزیکى توسط فرقان تا ترور شخصیت توسط دشمنان و نابخردان، همه و همه گواه و رد پاى آیت‌الله هاشمى‌رفسنجانی در تاریخ این مرز و بوم است.

در این بین افتخار ما رزمندگان دوران دفاع مقدس هم همراهی با ایشان بود که هرکس خاطری از این استوره و مجاهد نستوه داشته و دارد که من هم بی‌نصیب نبوده‌ام.

افتخار می‌کنم که اولین حکم آغاز مسئولیتم را به عنوان مسئول روابط عمومی ستاد تبلیغات جنگ در دوران دفاع مقدس از ایشان داشته و تا زمان ارتحالش به عنوان سربازی کوچک به آن پدر معنوی مشاوره می‌دادم.

آن عزیز سفر کرده قامت رعناى گفتمان آزادى خواه و معتدل در جامعه افراط زده ماست. او معنای واقعی اعتدال را به ما اموخت.اوگفتمان نه افراط ونه تفریط را در پیش روی ما ترسیم نمود.

فقدان آیت الله هاشمى، نه تنها درگذشت استوانه محکم خردورزى بود بلکه فقداکثر خوبى هایى است که از امام براى ما به یادگار مانده بود.ایمان وى به مردم این سرزمین و انتخاب صحیح ایشان و امید به آینده درخشان این سرزمین براى هر آشناى وى ملموس بود وبهترین شاهد براى این مدعا حضور چندین باره وى در عرصه هاى مختلف انتخابات و کسب رأى از مردم ایران است.

هاشمى در میان ما زنده است. با ما خواهد ماند. و در جان و روان ایران جریان خواهد داشت. چراکه به فرموده امام جمینی( ره) هاشمى زنده است چون نهضت زنده است. اینجانب ازطرف خود وهمه احزاب و تشکل های عضو خانه احزاب ایران  این مصیبت بزرگ و جانکاه را به احاد  بمحضر حضرت ولی عصر( عج)، مقام معظم رهبرى وخاندان ان بزرگوار بویژه فرزندان ارجمند  و همسر مقاوم و مجاهدشان و به همه دوستداران  این مرز وبوم تسلیت عرض نموده  وبراى ان روح بزرگ وروح امام خمینی و شهیدان،علودرجات را  مسئلت دارم.

قدرتعلی حشمتیان

رئیس خانه احزاب ایران ومشاورهیئت امنا، دانشگاه ازاد اسلامی