دبیر کل جامعه مهندسین با روشن دانستن تکلیف اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: تاکید اصلاح طلبان روی روحانی است و از آن عبور نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرورنیوز، محمدرضا باهنر در نشست خبری در دفتر مرکزی این تشکل ،افزود: رایزنیها شروع شده و دامنه بررسی‌ها دامنه وسیعی است. اینکه هنوز به جمع بندی برای انتخاب کاندیدایی نرسیدیم و به نظرم زود است.

دبیر کل جامعه مهندسین با روشن دانستن تکلیف اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: تاکید اصلاح طلبان روی روحانی است و از آن عبور نخواهند کرد. 

باهنر با نامطلوب دانستن تکرار ورود برخی کاندیداهایی که در دوره‌های گذشته به صحنه انتخابات آمدند ، ادامه داد: بهتر است این افراد احساس تکلیف کنند و نیایند چون افرادی که روی باسکول رفته‌اند، مصلحت نیست دوباره به صحنه بیایند.  اما با این حال، اکنون نه سلبی و نه ایجابی روی کسی متمرکز نیستیم.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید براینکه تا زمانی که کشورهای 5+1 به تمام تعهدات  در برجام عمل نکنند موضوع بازگشت به شرایط قبل از برجام روی میز ایران قرار دارد، به مناظره های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا اشاره کردو  گفت: البته علاقه نداریم موضوع بازگشت به قبل از برجام اتفاق بیفتد و معتقدیم طرف مقابل باید بازی برد- برد را تمکین و آن را دنبال کند.

باهنر نیامدن احمدی‌ نژاد را به نفع مملکت دانست و ادامه داد: آقای احمدی ‌نژاد هم در نامه ‌ای به حضرت آقا اعلام کردند که قصد ورود به عرصه انتخابات را ندارند.

وی افزود: نیامدن او قطعا در انتخابات و میدان بازی تاثیر دارد و از طرفی که احمدی‌نژاد در جریان اصولگرایی مخالف و موافق جدی دارد و اگر ایشان به صحنه می‌امدند قطعا اختلافات زیادی بین اصولگرایان پیش می‌آمد و از طرف دیگر نیز آرای روحانی را به طور جدی تهدید می ‌کرد.

دبیر کل جامعه مهندسین با اشاره به دیدار خود  با آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز،  نشست‌های همگرایی در بین اصولگرایان را زیاد خواند و تصریح کرد: این نخستین و آخرین نشست نبوده و نیست و هر زمانی که لازم باشد یا با شخص آیت‌الله موحدی و یا با کمیته سیاسی جامعه روحانیت و یا بعضا اصولگرایان با اعضای شورای مرکزی این تشکل روحانی - سیاسی دیدار می ‌کنند و این رفت و آمدها زیاد است.

به گفته وی، جامعه روحانیت مبارز قرار است بزودی طی دعوت عمومی از همه اصولگرایان دعوت کند.

باهنر با انکار مکرر خود به منظور حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 96،‌ خاطرنشان کرد: اصولگرایان حتما در مقابل کاندیدای اصلاح‌طلب یک نامزد معرفی خواهند کرد.

وی درباره حمایت اصولگرایان از آقای روحانی، گفت: مطمئنا کاندیدای اصولگرایان آقای روحانی نخواهد بود؛ چون  معتقدیم کاندیدای اصولگرا دو مشخصه داشته باشد ابتدا کارآمدی و توانمندی و دوم نیز مقبولیت است و بر روی این مشخصه‌ها برای معرفی نامزد اصولگرا تاکید داریم.

وی ادامه داد: دولت نتوانسته مشکلاتی چون رکود و اشتغال را برطرف کند و اصولگرایان علاوه براینها دنبال یک قهرمان اقتصادی مطلوب هستند.