یک کارشناس مسایل استراتژیک معتقد است: با فقدان آیت الله هاشمی، مقام معظم رهبری درباره ریاست مجمع تشخیص مصلحت، همچنین درباره دانشگاه آزاد حتما تدبیر ویژه ای اتخاذ خواهند کرد.

 

محمودرضا امینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی مرورنیوز درباره رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: آقای هاشمی رکن رکین انقلاب بود و نمیتوانیم فراموش کنیم شخصی مثل ایشان از شاخصه های اصلی قیام مردم به رهبری حضرت امام و نظام جمهوری اسلامی بود.

ایشان در ادامه گفت: با فوت یار امام، اقشار مختلف جامعه با توجه به خدمات ایشان به انقلاب و مردم، بسیار متاثر شدند. زحمات ایشان را در سنگرهای مختلف مانند تلاش ایشان در مقابله با حمله صدام در دفاع از کشور به عنوان جانشین فرمانده کل قوا یا معاون عملیات جنگ و نیز پس از انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی و 8 سال ریاست جمهوری ایشان را نمیتوان نادیده گرفت.

امینی با مهم دانستن و تقدیر از مسوولیت ها و تلاش اقای رفسنجانی افزود: ایشان به عنوان یک روحانی روشن فکر، دانا و معتدل، صاحب نظر بود و بسیار طبیعی بود که اختلاف دیدگاه هایی در مسایل مختلف با سیاست گذاران، علما و فضلا و حتی با امام راحل و مقام معظم رهبری داشتند.

این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی یک عالم و دانشمند دینی و سیاستمداری بسیار خوش فکر بود و اختلاف دیدگاه های ایشان مانند دیگر علما به دلیل اجتهادشان است. اما این اختلاف نظرها سبب گسست و تفرقه بین امام و مقام رهبری با ایشان نبود.

امینی با بیان اینکه ضایعه فوت آیت الله رفسنجانی برای مردم و انقلاب جبران ناپذیر است گفت: دشمنان کشور بعد از فوت ایشان آرام نمی نشینند و سعی می کنند فوت ایشان را به مسایل حاشیه بکشانند.

این کارشناس سیاسی یادآور شد: ایشان متعلق به انقلاب بود و جایگاه والایی در مجمع تشخیص مصلحت داشت و با فقدان ایشان مقام معظم رهبری درباره ریاست مجمع حتما تدبیر ویژه ای اتخاذ خواهند کرد. همچنین با فوت ایشان رهبری درباره دانشگاه آزاد تصمیم خواهند گرفت. همانطور که با فوت ایت الله مهدوی کنی، دانشگاه امام صادق(ع) با تدبیر ایشان اداره می شود.