آیت الله محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید با صدور پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری بیان کرده است: ایشان با هوشیاری و زحمات فراوان بعد از رحلت امام خمینی در سازندگی و آبادی مملکت ایران نقش ماندگار ایفا کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، دراین پیام آمده است: خبر درگذشت ناگهانی جناب مستطاب حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی رحمه الله یار دیرین امام و رهبری و شخصیت زحمتکش و پرتلاش سالهای طولانی قبل و بعد از انقلاب موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.
پیام ادامه یافته است:این عالم مجاهد و زحمتکش که دردوران قبل ازانقلاب در مبارزات علیه دستگاه سلطنتی شاهنشاهی در کنار مرحوم آیت الله طالقانی و شهیدان بهشتی و مطهری و مفتح رحمه الله و برخی دیگر از انقلابیون وفادار به امام خمینی رحمه الله سالها رنج زندان را کشیدند، بعد از انقلاب نیز امام خمینی را تنها نگذاشته و در صحنه های مختلف و در رده های بالای انقلاب همچون ریاست مجلس شورای اسلامی و جانشین فرمانده کل قوا در زمان جنگ نقش آفرین و مؤثر بودند.
پیام حاکیست: ایشان با هوشیاری و زحمات فراوان بعد از رحلت امام خمینی رحمه الله نیز در سازندگی و آبادی مملکت ایران نقش ماندگار ایفا کردند.
در پیام آیت الله علوی گرگانی آمده است: اینجانب این ضایعه را در درجه اول به محضر امام زمان(ع) و به رهبر معظم انقلاب اسلامی، همچنین به خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و امید است که خداوند با فضل و رحمت خود ایشان را مشمول عنایات وافره خود قرار دهد و شفاعت اجداد طاهرین شامل حال ایشان گردد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی یکشنبه شب در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس خبرگان رهبری و غیره از جمله سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری در انقلاب اسلامی است.