خطیب نماز جمعه این هفته تهران به همه حاضرین در تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توصیه کرد که وحدت و انسجام را در کشور حفظ کنند چون این نظام محور دارد و آن ولایت فقیه است.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: حادثه سنگین و غمبار رکن انقلاب اسلامی، رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به محضر امام عصر (عج)، رهبر انقلاب، مراجع معظم، حوزه‌های علمیه، ملت قدرشناس و وقت‌شناس ایران و بیت ایشان تعزیت و تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: پیرامون شخصیت آقای هاشمی این روزها بسیار بحث شده و پیام‌های زیادی نیز داده شده بخصوص پیام پر از مهر و علاقه مقام معظم رهبری اما نکته‌ای که می‌خواهم بگویم پیرامون تفکر فرهنگی ایشان است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد:‌ در سال 1336 ایشان به بنده گفتند که باید به فکر جوان‌ها بود چرا که آنها نیاز به حرکت فرهنگی دارند و با ایشان قرار گذاشتیم و مجله‌ای به نام مکتب تشیع تاسیس کردیم. ایشان از همان روزها و در سن 23 یا 24 سالگی به گرایش جوانان به اسلام واقعی، قرآن و محتوای قرآن کریم توجه داشت. پس از آن نیز در زندان به تفسیر قرآن روی آورد.

امامی کاشانی اظهار کرد: ایشان چنین تفکر فرهنگی و قرآنی برای روشن کردن جامعه داشتند. آیت‌الله هاشمی باور داشت که اسلام و انقلاب بر کشور مسلط شده و باید در مقابل استکباری که به کشور وارد شده ایستاد.

وی ادامه داد: نکته دیگر موضوعی است که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مطرح کردند و من از زاویه دیگری به آن می‌پردازم و آن تشییع پیکر با آن عظمت بود که نشان دهنده یک وحدت ملی بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: بدون شک بحث اصلی این بود که مردم حامی انقلاب، رکن انقلاب اسلامی را تشییع کردند و خداوند همه شما را اجر دهد که چنین قدرشناس و وقت‌شناس هستید. این تشییع علم، انقلاب، اسلام و احترام به انبیا و اوصیا بود ولو اینکه برخی به این موضوع توجه نکنند اما پشت پرده و واقعیت اصلی همین است. بنابراین باید این وحدت را حفظ و به آن توجه کرد و نباید در این موضوع به خناس‌ها نگاه کنیم. بدون شک در داخل کشور افرادی مخالف انقلاب هستند و بیرون کشور و در منطقه نیز دشمنان انقلاب وجود دارند.

امامی کاشانی بیان کرد: ان‌شاءالله موصل هم که این روزها در آستانه پیروزی است به زودی آزاد می‌شود و خداوند این جانیان آدم‌کش، داعش و طرفدارانشان را ذلیل کند و اینها شمشیر و اسلحه‌ای علیه آنهایی شود که داعش را به وجود آوردند.

وی گفت: در تمام این سال‌ها آقای هاشمی از مقام معظم رهبری جدا نشد و می‌گفت که عشق و حب من ایشان است. کشور نیز به همان وحدت در تشییع جنازه نیاز دارد که یاس و ناامیدی دشمنان بر آن است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به همه کسانی که در تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند، گفت: نظام به محور نیاز دارد و امام عصر (عج) این محور را تعیین کرده و آن ولایت فقیه است بنابراین به تمام کسانی که به تشییع جنازه آمدند و همه مردمی که در شهرهای مختلف مراسم ترحیم به پا کردند می‌گویم که مادران و پدران شما به عشق امام عصر زندگی می‌کنند لذا شما نیز سستی نکنید، کنار نکشید و انسجام خود را حفظ کنید چون این انقلاب حاصل خون شهداست و باید ادامه پیدا کند. مبادا خناس‌ها بر شما اثر بگذارند.

امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود همگان را به تقوای الهی و توکل به خدا توصیه کرد و گفت: خشونت‌ها، خونریزی‌ها و جنایت‌ها همه از طرف دشمنان اسلام است که باید برای رهایی از شر آن به خدا توکل کنیم.