به مناسبت سال نو میلادی سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و نایب رییس هیات مدیره باغ موزه دفاع مقدس با خانواده شهید «زوریک مرادیان» مسیحی اولین شهید ارمنی دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مرور نیوز، در این دیدار که با حضور کشیش مسروپ راطوسیان و جمعی از اعضای انجمن خلیفه گری ارامنه برگزار شد، سردار جواد خضرایی ضمن ابراز خرسندی از این حضور اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم در خصوص شهدا فضایل زیادی ذکر کرده است که از جمله آن‌ها این فرمایش خداوند است که «شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند».

وی افزود: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ادیان توحیدی بویژه شهدای مسیحی، با تمام وجود آماده همکاری هستیم؛ زیرا این گونه برنامه‌ها باعث همدلی و اتحاد بین ملت ایران می‌شود.

در ادامه، سردار علی فضلی ضمن ابراز خرسندی از این بازدید و ابلاغ پیام جمعی از همرزمان خود به خانواده شهید مرادیان اظهار کرد: مادر شهید مرادیان اگر چه در طول زندگی مصائب زیادی را تحمل کرده است ولی در پیشگاه خداوند آزمونی موفق داشته و در نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردار است.

در این دیدار، مادر شهید مرادیان مسیحی گفت: ما جزوی از ملت ایران هستیم و کشور را از خودمان می‌دانیم و ارامنه در خدمت حفظ استقلال و امنیت کشور هستند.

جامعه مسیحی در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 120 نفر را تقدیم عزت و استقلال کشور کرد و در طول هشت سال حدود 17 هزار نفر از این عزیزان عازم مناطق عملیاتی شدند که کتابهای"گل مریم"و "ارامنه و هشت سال دفاع مقدس"بیانگر بخشی از خدمات آنان به امنیت و عزت کشور است.