هماهنگ کننده سازمان ملل در امور لبنان و معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه کشورمان راه های برون رفت از مشکلات لبنان را بررسی کردند.

به گزارش مرورنیوز از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، خانم سیگرید کاگ هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان که به منظور رایزنی با مقامات کشورمان عصر یکشنبه وارد تهران شد، با سید عباس عراقچی دیدار و تبادل نظر کرد.

محور این گفت و گوها، بررسی راه های ممکن برای برون رفت از مشکلات لبنان از جمله انتخاب رئیس جمهوری این کشور در چارچوب تلاش های سازمان ملل بود.
سیگرید کاگ در این دیدار ضمن تشریح مشکلات موجود در لبنان و تاثیرپذیری آن کشور از تحولات منطقه به ویژه حضور شمار زیادی از آوارگان سوریه، بر ضرورت حمایت کشورهای منطقه از تلاش های سازمان ملل برای کمک به گروه های لبنانی به منظور دستیابی به راه حل سیاسی تاکید کرد.
سیدعباس عراقچی هم با تاکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، صلح و استقرار لبنان گفت: بحران های منطقه به هم پیوسته است و تنها راه حل برون رفت از آن رسیدن بازیگران منطقه ای و بین المللی به یک درک مشترک و پیروی از راه حل سیاسی است.