عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی از آیت الله هاشمی رفسنجانی می خواستند در برابر تخریب ها واکنش نشان دهد اما ایشان تاکید داشتند انقلاب و مقام معظم رهبری خط قرمزش است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری با اشاره به فرموده امام خمینی که هاشمی زنده است تا نهضت زنده است، گفت: من بیش از ۵۰ سال با مرحوم هاشمی بودم و می توانم شهادت بدهم که کاری به غیر از برای خدا انجام نمی داد. از خصوصیات آیت الله هاشمی این بود که به شدت از ریا و دورویی بدش می آمد.

وی ادامه داد: از نمونه های کار برای خدا در نزد هاشمی این است که در سال های مبارزه، امام در نجف از ایشان خواست که به ایران نیاید اما هاشمی به امام گفت نهضت و انقلاب به من احتیاج دارد من باید به ایران بروم، آمد و دستگیر شد.

حجت الاسلام ناطق نوری با اشاره به روزی که هاشمی را در انتخابات ۹۲ رد صلاحیت کردند، گفت: آن روز سفرم را لغو کردم و به نزد ایشان رفتم. گفتم حالتان چطور است و چه کار می خواهید بکنید؟  آقای هاشمی گفت: وقتی برای ثبت نام رفته بودم جمعیت زیادی جمع شده بودند. وقتی ثبت نام کردم پیش خودم گفتم که با این استقبال مسولیت سنگینی خواهم داشت، اما شبی که صلاحیتم رد شد از آرام ترین شب های زندگیم بود، چون هم وظیفه ام را انجام دادم و هم بار مسئولیت از دوشم برداشته شد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری ادامه داد: در سال های اخیر کسانی به نزد هاشمی می رفتند و می گفتند چرا در مقابل تخریب ها واکنش نشان نمی دهید. هاشمی گفت انقلاب و مقام معظم رهبری خط قرمز های من هستند. به هیچ وجه از این دو عبور نخواهم کرد.

وی با تاکید بر این که هاشمی اپوزسیون نبود، هاشمی رکن این نظام بود، اظهار داشت: هر شخصیت بزرگی در تاریخ در کنارش جفایی بوده است. شما سرگذشت امیر کبیر، آیت الله کاشانی و مصدق را می دانید.  این خیلی بد است که شخصیت هایمان تا هستند به آن ها توهین کنیم و تا رفتند بر سرمان بزنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به مظلومیت آیت الله شهید دکتر بهشتی گفت: شما می دانید که چه جفا ها به او شد و بعد از این که به شهادت رسید، مشخص شد که چه کسی را از دست داده ایم. آخرین نفر این مظلومان هاشمی رفسنجانی بود و بعد از این خدا می داند که نوبت چه کسی باشد.