رئیس جمهور در نشست هیئت دولت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را مصیبتی بسیار ناگوار دانست که با ابراز احساسات گسترده مردم در تجلیل ایشان روبرو شد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر یک شنبه در جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه، با این حادثه مقام معظم رهبری، پشتوانه‌ای بزرگ را از دست دادند، گفت: آیت‌الله هاشمی به حق بازوی توانای رهبری بود و نفوذ او در میان مردم و طبقات مختلف از توانمندی‌های مهم ایشان بود.

روحانی فقدان آیت الله هاشمی را مصداق ثلمه ای دانست که هیچ چیز نمی تواند این خلا را جبران کند. رئیس جمهور با دعوت همگان به وحدت تاکید کرد: باید وحدتی را که در این رویداد در جامعه ایجاد شد، همواره پاس بداریم.

رئیس جمهوری گفت: همچنان که حیات این شخصیت بزرگوار تکیه‌گاه مطمئن نظام بود، ارتحال ایشان نیز زمینه‌ساز وحدت جامعه شد.

دکتر روحانی از اعضای دولت و همه علاقه‌مندان به مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواست که با تلاش بیشتر در خدمت به مردم و حمایت از رهبری از میراث هاشمی حراست کنند.

در ادامه این نشست با تصویب هیئت دولت، مبلغ هزار و 405 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی مناطق کشور اختصاص یافت.

دولت همچنین برای اجرای پروژه‌های مقابله با خشکسالی و دیگر حوادث غیرمترقبه در استان فارس مبلغ 740 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

همچنین مصوبه پرداخت تسهیلات کمک هزینه خرید مسکن به کارکنان ناجا در نشست هیئت دولت اصلاح شد.

اعضای دولت با لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر موافقت کردند.