معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: هزینه های اجتماعی دولت باید از محل مالیات ها تامین شود و رابطه مستقیمی میان مالیات و مبانی مردمسالاری وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، به گزارش رسانه مالیاتی ایران، «جمشید انصاری» چهارشنبه در نشست مدیران مالیاتی سراسر کشور افزود: باید به سویی برویم که هزینه های جاری کشور فقط از محل مالیات ها تامین شود زیرا با افزایش اتکا به مالیات، میزان حضور مردم در تصمیم گیری ها کشور افزایش می یابد.

انصاری گفت: در جوامع مردمسالار به دلیل آنکه فقط مردم هزینه های کشور را تامین می کنند، دولت نیز به آنان پاسخگوست و میزان مشارکت مردم در تصمیم گیری های کلان سیاسی و اجتماعی بالاست. 

معاون رییس جمهوری افزود: باید با به روز کردن نظام مالیاتی و بکارگیری سیستم ها و فناوری های اطلاعاتی، افزون بر تحقق درآمدهای مالیاتی اعتماد هرچه بیشتر مودیان را جلب کنیم.

وی تاکید کرد سازمان امور مالیاتی کشور از جمله دستگاه های هدف در برنامه توسعه دولت الکترونیک است و گفت: قطع ارتباط ممیز و مودی به ارتقای سلامت نظام اداری، رضایتمندی مودیان و اعتماد هر چه بیشتر مردم به نظام مالیاتی منجر می شود.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: اگر چه سیاست ما معطوف به محدود کردن توسعه تشکیلاتی دولت به عنوان یک سیاست راهبردی است اما سازمان امور مالیاتی کشور به دلیل قابلیت های مهم خود از این امر مستثنا شده است و توسعه تشکیلاتی این سازمان تاثیری بر حجم دولت نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: با افزایش منطقی نیروی انسانی این سازمان، بسیاری از مشکلات مردم و دولت حل می شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور امروز در نشست مدیران مالیاتی سراسر کشور از افزایش 30 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال خبر داد.