معاون سیاسی وزیر کشور فعالیت جبهه ها و احزاب بدون مجوز را مغایر قانون جدید احزاب دانست و گفت: طبق قانون احزاب دارای پروانه می توانند درخواست تشکیل جبهه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، علی اصغر احمدی در حاشیه نشست خانه احزاب در جمع خبرنگاران افزود: برابر قانون جدید احزاب، احزابی که دارای مجوز هستند می توانند در قالب جبهه کنار هم قرار بگیرند و به کمسیون ماده ١٠ احزاب اطلاع دهند تا بعنوان جبهه فعالیت کنند

احمدی خاطرنشان کرد: موارد را باید به اطلاع کمیسیون برسانند چه احزابی با چه نامی فعالیت می کنند که فر ا اگر حادثه ای بود پاسخگو باشند و بنده این جنبه آن را عرض می کنم.

وی افزود: احزاب دارای پروانه معتبر برای دوره مشخص می توانند بعنوان جبهه فعالیت کنند.

احمدی درباره قانونی بودن یا نبودن فعالیت این جبهه ها اظهار کرد: یک مورد نامه نوشتند که پاسخ دادیم احزاب باید بیایند و اینهایی که اعلام کردند حزب نبودند و الان اعلام می کنم اولا فعال باشند و فعالیت به هنجار انتخابات و زمان انتخابات باشند و اگر احزابی دوست دارند در قالب جبهه فعالیت کنند باید دارای پروانه باشند .

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این سوْال که برخورد وزارت کشور با احزاب و جبهه بدون مجوز چگونه است، گفت: افراد از هر جناح و طیفی که خلاف قانون عمل می کنند، به آنان می گوییم فعالیت شما خلاف قانون است و در صورت اصرار به ادامه فعالیت حتما به مراجع ذیربط گزارش آن را می فرستیم تا طبق قانون رسیدگی شود.

وی درباره وضعیت جبهه یکتا و نیروهای مردمی انقلاب اسلامی گفت : تنها یک نامه برای گرفتن مجوز نوشته شده که حزب نبود بلکه فرد بود؛ نامه دیگری هم دریافت نکردیم.

احمدی درباره اینکه وزارت کشور در مقابل تحرکات مخالفان در آستانه انتخابات چه اقداماتی انجام می دهد، گفت: وزارت کشور متولی برخی افرادی که علیه دولت تخریب انجام می دهند نیست و معاونت حقوقی ریاست جمهوری این موضوع را دنبال می کند و در صورت وقوع جرمی موارد را پیگیری می کند و اگر ما هم مواردی را متوجه شویم به این معاونت اطلاع می دهیم.