حمایت جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را می‌توان یک گام مهم در راستای اعتماد عمومی به این جبهه ارزیابی کرد.

به گزارش مرور نیوز، حمایت‌ها از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» روز به روز بیشتر می‌شود. پس از آنکه این جبهه اعلام موجودیت کرد، بسیاری از فعالان سیاسی با سلایق مختلف اصولگرایی سعی کردند تا زیر چتر این جبهه جمع شوند، بنابراین شاید بتوان به جرأت گفت که این جبهه فراگیرترین تشکل اصولگرایی در سال‌‌های اخیر است.

اما یکی از موضوعاتی که همواره دغدغه طیف متدین حامی جریان اصولگرایی بوده، نسبت تشکل‌‌های این جریان با نهاد روحانیت است.

پایبندی اصولگرایان به ارزش‌های انقلابی باعث شده تا بدنه اجتماعی حامی آنها سعی کنند پشت ‌سر علمای دینی حرکت کرده و در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی، کنش‌‌های سیاسی و انتخاباتی خود را شکل دهند.

بنابراین در کنار همه حمایت‌هایی که تاکنون از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به عمل آمده، موضوع حمایت نهادهای معتبر روحانی از این جبهه حائز اهمیت است.

نهادهایی اثرگذار مانند «جامعه روحانیت مبارز» و «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» که سال‌ هاست نقش هدایت‌گر در جریان اصولگرایی داشته و دارند.

این دو تشکل روحانی که اصطلاحا «جامعتین» نامیده می‌شوند، معمولا حامی وحدت در جریان نیروهای انقلابی بوده و در عمل، گام‌ های موثری در این راستا برداشته‌اند.

چنین است که نمی‌توان از نقش تعیین‌کننده مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در وحدت نیروهای انقلابی در سال‌های قبل چشم پوشید و نقشی که آیت‌الله موحدی‌کرمانی و آیت‌الله یزدی اکنون در این زمینه ایفا می‌کنند را نیز فراموش کرد.

در حال حاضر نیز این دو چهره مبارز که نقشی مهم در هدایت بدنه اجتماعی نیروهای انقلاب و آحاد مردم دارند، با حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از سازوکارهای این جبهه برای وحدت استقبال کرده اند.

در همین رابطه مرضیه وحید دستجردی سخنگوی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در نشست اخیر خود با اشاره به حمایت گسترده از این جبهه توسط شخصیت‌‌های سیاسی، گفته است: «ما حمایت آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را داریم که هرگاه صلاح بدانند حمایت خود را اعلام می‌کنند.»

بنابراین با چنین حمایت‌هایی، روشن است که اکنون باید «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را تشکلی فراگیر دانست که ضمن برخورداری از بدنه قدرتمند سیاسی و کارشناسی که حمایت خود را از این جبهه اعلام کرده‌اند، از حمایت جامعتین نیز برخوردار است و همین امر احتمال پیروزی کاندیدای مورد حمایت این جبهه در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 را افزایش داده است.

کم نیستند مردمی که منتظرند تا دیدگاه دو تشکل مهم روحانی درباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری را بدانند و به همین خاطر حمایت جامعتین از جبهه مردمی حکایت از فراگیر شدن آن در میان همه جریانات دوستدار انقلاب اسلامی دارد.

تجربه سال‌های پیش نشان داده است که تشکل‌های روحانی به سادگی از یک جریان سیاسی حمایت نمی‌کنند و تنها آن هنگام حاضر به حمایت از یک جریان مشخص می‌شوند که مطمئن باشند آن جریان در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و در راستای منافع ایران اسلامی اقدام خواهد کرد.

بنابراین از هم‌اکنون می‌توان حمایت جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را یک گام مهم در راستای اعتماد عمومی به این جبهه ارزیابی کرد و اقبال این جبهه در پیروزی در انتخابات سال بعد را بلند دانست.