نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه خانه احزاب در راستای تقویت احزاب و توسعه سیاسی در طول برنامه ششم توسعه تخصیص می یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، مصطفی کواکبیان در نشست اعضای شورای مرکزی خانه احزاب افزود: قرار شددر طول برنامه ششم یارانه به احزاب و تشکل های سیاسی اختصاص یابد و وزارت کشور موظف به انجام این کار شد.

وی با بیان اینکه دولت ردیف بودجه ای برای خانه احزاب پیش بینی نکرده است، ادامه داد: ماده إلحاقی با ٥ محور یارانه احزاب، لایحه جامع انتخابات ، هیئت منصفه سیاسی، امنیت همایش ها و میتینگ های سیاسی و خانه احزاب به مجلس پیشنهاد شد که لاریجانی رئیس مجلس گفته بود همه اینها اگر باهم ارائه شود ، رای نمی آورد و متاسفانه یکی از دوستان حزبی مان هم در مجلس با این موضوع مخالفت کرد.

کواکبیان افزود : سرانجام بعد از تلاش طاقت فرسای دوستان مواردی چون تقویت احزاب، توسعه سیاسی و یارانه احزاب بدست آمد که پیروزی خوبی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: برای تخصیص یارانه به خانه احزاب به نظرات دوستان در خانه احزاب نیاز داریم. در بحث مطبوعات هم شورای اقتصاد مطبوعات است که در آنجا شاخص بندی شده است.

کواکبیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که برای آقای هاشمی کاری نکردیم گفت: آقای هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت های بزرگی بود که به صورت راهبردی و اساسی به احزاب نظر داشت که خانه احزاب مراسمی برای ایشان برگزار نکرد.

وی افزود: لذا لازم است تا دیر نشده زمینه برگزاری یک مراسم شایسته شان آقای هاشمی فراهم شود.