عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم مسئولیت پذیری وزیر راه در مورد حادثه برخورد قطارهای مسافربری گفت: به طور قطع نمی توان گفت نمایندگان به استیضاح آخوندی رای مثبت بدهند.

ابوالفضل موسوی بیدکی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، درباره احتمال استیضاح آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با بازگشایی مجلس در 10 بهمن به خبرنگار سیاسی مرور نیوز گفت: موضوع امکان استیضاح وزیر راه از هم اکنون قابل پیش بینی نیست. این مساله به بحث هایی که در کمیسیون عمران انجام خواهد شد بستگی دارد و از آنجا که هر کسی نظر ویژه خود را در این مورد دارد نمی توان به طور قطع گفت که استیضاح آخوندی رای خواهد آورد یا خیر.

وی ادامه داد: با این حال با توجه به زمان اندکی که از دولت یازدهم باقی است استیضاح وزیر وزارت خانه ای با این حجم کار و گستردگی وظایف، مناسب نیست. اما لازم است آخوندی با حضور در کمیسیون مسئولیت حادثه برخورد دو قطار را بپذیرد.

موسوی بیدکی خاطر نشان کرد: مسئولیت پذیری وزیر راه می تواند راه را برای عبرت آموزی از این اتفاق به وجود آورد. 

روز پنجم آذرماه امسال دو قطار مسافربری تبریز به مشهد و سمنان به مشهد در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند. در این حادثه تلخ 44 نفر کشته و بیش از 103 مصدوم شدند که خطای انسانی عامل بروز حادثه قطارهای مسافربری مشهد در استان سمنان اعلام شد.

در همین راستا نمایندگان مجلس خواهان پاسخ گویی وزیر راه درباره این اتفاق هستند. همچنین عده ای از منتخبین ملت بر لزوم استیضاح آخوندی تاکید دارند.