سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر و از جمله سازمان ملل متحد نیز تاکنون نخواسته و یا نتوانسته اند به وظایف انسانی خود در اقصی نقاط جهان و از جمله دفاع از حقوق مردم مظلوم غزه عمل کنند.

به گزارش مرور نیوز، مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت 29 دی «روز ملی غزه» بیانیه ای منتشر کرده است که در ادامه می خوانید؛

امروزه و در قرن بیست و یکم شاهد آن هستیم که خصلت قدرت طلبی و خوی استکباری برخی دولت ها و سران آنها در جهان باعث رواج ظلم و ستم به برخی افراد، گروه ها و شهروندان در سراسر جهان شده است. این امر در منطقه خاورمیانه و آسیای غربی که به دلایل ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک از اهمیت بالایی برخوردار است به وضوح قابل مشاهده است. در این میان، سرزمین فلسطین که مهد سه دین بزرگ دنیا بوده است مصداق بارزی از ملتی است که بیش از هفتاد سال تحت ظلم و ستم استعمارگران و قدرت طلبی و منفعت خواهی آنان قرار گرفته است. در این سرزمین ستم کشیده و زخم خورده، نوار غزه نمونه ویژه ای است که حدود 6 سال است از هوا،

زمین و دریا و بی هیچ منطق و قانونی تحت محاصره رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته است.

سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر و از جمله سازمان ملل متحد نیز تاکنون نخواسته و یا نتوانسته اند به وظایف انسانی خود در اقصی نقاط جهان و از جمله دفاع از حقوق مردم مظلوم غزه عمل کنند.

«مجمع جهانی صلح اسلامی» به عنوان یک نهاد غیردولتی فعال در عرصۀ صلح عادلانه و حفظ کرامت انسانی، بر مبنای اهداف انسان دوستانه و صلح طلبانه خود و با الهام از تعالیم بشردوستانه اسلامی همواره در دفاع از صلح عادلانه، اخلاق و حفظ کرامت انسانی و از جمله در خصوص قضیۀ فلسطین و مردم مظلوم غزه، فعال و اثرگذار بوده است؛ محاصره نوار غزه توسط صهیونیست ها را سندی گویا از جنایاتی که است بر بشریت و مردم فلسطین روا شده است و سازمان ملل متحد با سکوت و یا اقدامات ناقص خود، تنها ناظر این فاجعه انسانی بوده است. از این رو این مجمع بر خود لازم می داند که ضمن آگاهی بخشی و اعمال نظر در این زمینه، سازمان های مدافع حقوق بشر بین المللی و ملی، نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در زمینه حقوق بشر و نخبگان و اندیشمندان بی طرف را به حضور و اعمال نظرات بشردوستانه در رابطه با مردم مظلوم غزه و فلسطین دعوت نماید.

مجمع جهانی صلح اسلامی، دفاع از مظلومان را وظیفه هر انسان آزاده و آزاد اندیش می داند و از آنجاییکه جمهوری اسلامی ایران 29 دیماه هر سال را «روز ملی غزه» نامگذاری کرده است، ضمن احترام به این اقدام پسندیده، وظیفه انسانی خود می داند با آگاهی بخشیدن و دعوت از نخبگان گامی در دفاع از مردم مظلوم و تحت ستم غزه برداشته باشد.

ما معتقدیم، وجود سازمان های بین المللی بی طرف و تصویب قوانین جهان شمول همراه با تعهد و پایبندی به این قوانین در رفتار ملی و بین المللی می تواند راه را برای تحقق صلح عادلانه و امنیت در جهان و به ویژه منطقه بحران زده غرب آسیا به وجود آورده و جهانی امن، عاری از خشونت و توأم با عدالت را محقق سازد.

این مجمع آزادی، امنیت و صلح عادلانه را آرمان نوید بخش همه ادیان الهی و دین مبین اسلام می داند که به یاری خداوند به زودی در عرصه جهانی پدیدار خواهد شد و این وعده الهی برای بشریت است. به همین مناسبت ضمن یادآوری شرایط ناعادلانۀ حاکم بر عرصۀ بینالمللی و منطقهای و همچنین ضرورت تقویت همکاری و هماهنگی فعال علمی در میان کشورهای اسلامی به منظور دفاع از مردم مظلوم و تحت ستم در غزه، «روز ملی غزه» را مجال مناسبی می دانیم که هر چند سازمان های بین المللی و رسانه های مختلف در قابل این فاجعه انسانی سکوت کرده اند؛ پس دولتهای اسلامی و نخبگان علمی دنیای اسلام با درک واقعی از شرایط این منطقه از جهان، در عرصه نظر و عمل با نگرشی دلسوزانه، دیدگاههای علمی و کارشناسی خود برای صیانت از صلح عادلانه، امنیت و حفظ کرامت انسانی و راهکارهای شایسته برای بهبود وضعیت شهروندان ساکن در نوار غزه ارائه کنند.

مجمع جهانی صلح اسلامی

دی ماه 1395