یادواره عملیات کربلای ۶ و تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان این عملیات با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، امیر منوچهر کاظمی ارشد نظامی ارتش در غرب کشور در این مراسم که به همت قرارگاه منطقه ای غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد:  اگر امروز ایران اسلامی امنیت و عزت دارد، به برکت مجاهدت افرادی است که با ایثار جان خود به دفاع از کشور پرداختند و این امنیت را برای ما ایجاد کردند.

وی افزود: ایثار و از خودگذشتگی این انسانهای بزرگ نباید از یادمان برود و نباید این ارزش ها کمرنگ شود و آنچه به زحمت کسب کردیم، به راحتی از دست برود.

کاظمی با اشاره به آمادگی مثال زدنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشور، گفت: به لطف خداوند و رهبری فرمانده کل قوا و آمادگی نیروهای مسلح کشور، دشمنان جرات هیچ تعرضی به کشور ما را ندارند و در شرایطی که پیرامون کشور ما را آتش فرا گرفته و هدف اصلی دشمنان از حضور در کشورهای همسایه ما نیز ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است، اما کشور ما در اوج امنیت و اقتدار است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز به کشوری مثال زدنی در جهان تبدیل شده، گفت: این امنیت و اقتدار مثال زدنی سبب شده که دیگر کشورها بدنبال استفاده از تجربیات ما باشند.

وی افزود: آنچه امروز تکلیف ما رزمندگان است، حفظ اقتدار و آمادگی رزمی مان است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به عملیات کربلای شش، گفت: عملات کربلای شش، عملیات سختی بود و همرزمان ما در ارتش در این عملیات در کمال مظلومیت، مقاومت کرده و این عملیات را در منطقه نفت شهر و سومار انجام دادند.

وی افزود: در این عملیات تعدادی از همرزمان ما به درجه رفیع شهادت رسیدند که پیکر مطهر تعدادی از آنها هنوز پیدا نشده است. همچنین تعدادی از همرزمانمان جانباز شدند و هنوز آثار این عملیات را در بدن های خود دارند.

عملیات کربلای شش، دی ماه ۱۳۶۵ در منطقه عمومی سومار برگزار شد.