دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت با تاکید بر ضرورت ادامه راهبرد زنده یاد هاشمی رفسنجانی در ایجاد وحدت بین مردم حول محور منافع ملی، متانت و مدنیت بالای جمعیت میلیونی حاضر در مراسم تشییع را الگویی برای سیاستمداران و مسئولان دانست تا در عین اختلاف نظرهای طبیعی، با مدارا و دوشادوش هم برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

به گزارش مرور نیوز، در جلسه دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی پس از تبادل اخبار مهم روز، از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و ترحیم مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تقدیر و این حرکت مردمی، سرمایه ای بزرگ برای نظام و کشور و مقوم میانه روی و اعتدال در برابر هرگونه افراطی گری سیاسی دانسته شد.

اعضای دفتر سیاسی با تاکید بر ضرورت ادامه راهبرد زنده یاد هاشمی رفسنجانی در ایجاد وحدت بین مردم حول محور منافع ملی، متانت و مدنیت بالای جمعیت میلیونی حاضر در مراسم تشییع را الگویی برای سیاستمداران و مسئولان دانستند تا در عین اختلاف نظرهای طبیعی، با مدارا و دوشادوش هم برای پیشرفت کشور تلاش کنند و همان طور که آن مرحوم با همه سوابق بزرگ انقلابی و جایگاه ویژه اش در نظام، خود را در معرض رای مردم قرار می داد، تعیین تکلیف اختلافات را تنها به دست صندوق رای و قانون شفاف و عادلانه بسپارند.

اعضای دفتر سیاسی در ادامه این بحث با مضر دانستن هرگونه دوقطبی سازی که به سود جریان های افراطی می شود، از همه جناح ها و گروه ها خواستند تا برادری و دوستی شکل گرفته در مراسم مختلف درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را پایه ای برای آشتی ملی و رفع کدورت ها با حفظ حقوق اصولی همه جریانات قرار دهند.

در ادامه جلسه شامگاه دفتر سیاسی، گزارش‌هایی از سه کمیسیون امور زیربنایی و محیط زیست، اجتماعی و سیاسی دریافت و درباره چگونگی جلب همکاری افراد صاحب نظر و مجرب در این حوزه ها تصمیماتی اتخاذ شد.