ریاست کمیته ایثارگران دهه فجر به تشریح برنامه های این کمیته در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین موذنی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی, مهمترین بحث در اسلام شهادت است و جنس مباحث فرهنگی در کشور ما ایثارگری است.

وی ادامه داد: شهادت طلبی بر اصل فداکاری استوار است و پیروزی بر طاغوت نتیجه این ایثار بود. پیروزی در جنگ های عراق، سوریه و لبنان نیز بر همین مبنا است.

حجت الاسلام و المسلمین موذنی خاطر نشان کرد: برنامه های اصلی کمیته ایثارگران بحث مجاهدت پروری در جامعه است زیرا ضمانت ایران اسلامی در گرو این فرهنگ شهادت است.

وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر ایثار و شهادت است و دهه فجر بستری برای طرفداران نظام است تا برای نسل جوان که کمتر تحولات انقلاب را درک کرده اند فلسفه جهاد را تبیین کنند.

ریاست کمیته ایثارگران دهه فجر در ادامه با اشاره به برنامه های این نهاد اظهار داشت: اولین برنامه امسال مانند سال های گذشته برگزاری میهمانی لاله ها در بیش از 19 هزار گلزار شهدای کشور است.

برنامه های دیگر نیز شامل دیدار مسئولین و مقامات از خانواده های شهدای منا، مدافع حرم، انقلاب و جنگ تحمیلی خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: در همین راستا قرار است با خانواده های زندانیان سیاسی دوران انقلاب دیداری صورت گیرد که در همین رابطه با خانواده اقای هاشمی دیداری صورت می گیرد.

برگزاری یادواره شهدا، اعزام فجرآفرینان برای سخنرانی در مراکز علمی و آموزشی، برگزاری نمایشگاه عکس و آثار خوشنویسی، برگزاری ورک شاپ با حضور جانبازان هنرمند در مسیر راهپیمایی های سراسر کشور در روز 22 بهمن و ویزیت پزشکی والدین شهدا در منازلشان از دیگر رئوس برنامه های است.