وزیر دفاع گفت: نباید این مسأله (برجام) را از یک سو دست کم گرفت و آن را هیچ قلمداد کرد و یا آن را همه چیز دانست که مابه‌ازا ندارد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری گفت: در مسئله برجام، فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در این زمینه باید مبنا قرار گیرد.

وی افزود: برجام یک بحث ملی است و تنها به دولت و مجلس مربوط نیست بلکه تمام مسئولان و دستگاه‌ها برای پیشرفت آن تلاش و اقدام کرده‌اند. نباید این مسئله را از یک سو دست کم گرفت و آن را هیچ قلمداد کرد و یا آن را همه چیز دانست که مابه‌ازا ندارد، ما باید به برجام به عنوان یک مسئله ملی نگاه کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: در بحث برجام، ایران چند هدف را دنبال می‌کرد، زمانی در سطح بین‌المللی چهار قطعنامه علیه ایران تصویب شد و دشمنان انقلاب اسلامی، ایران را در فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داده بودند.

سردار دهقان اظهار داشت: اینکه چرا دشمن نتوانست گزینه نظامی خود را که اعلام می‌کرد روی میز است اجرایی کند، به دلیل این است که ایران از نعمت وجود مبارک مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به عنوان رهبری مدبر و توانا، نیروهای مسلح مقتدر و با ایمان، حضور مردم در صحنه‌های انقلاب و انسجام و همبستگی ملت برخوردار است.

وی افزود: ایران در برجام به دنبال حفظ دستاوردهای هسته‌ای بود تا جهانیان حق غنی‌سازی ایران را بپذیرند و اکنون این حق به رسمیت شناخته شده است. ایران براساس برجام، به تعهدات خود عمل کرده است و بدعهدی آمریکا به دلیل آن است که دشمن همواره دشمن است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: دولت زمانی که فعالیت خود را آغاز کرد میزان تولید نفت در ایران 800 هزار بشکه بود و قرار بود هر 6 ماه 20 درصد این میزان تولید کاهش یابد و اگر روند قبلی ادامه داشت الان مبادلات نفت ما قطع شده بود، اما اکنون میزان تولید نفت افزایش یافته است.

سردار دهقان با پیگیری مصوبات ستاد اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 50 درصد از برنامه‌ها هدف‌گذاری شده در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اجرایی شده است و اکنون این قطار روی ریل قرار گرفته است که با عزم و اراده و همدلی به وجود آمده می‌تواند در این زمینه به دستاوردهای مهمی دست یافت.

وی همچنین گفت: دولت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند و منعی برای ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور افزود: دولت از ابتدای آغاز به کار خود، تصمیمات مطلوبی در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری اتخاد کرده است و با ایجاد ثبات در فضای اقتصادی کشور، موانعی که می‌توانست، رشد چرخ ملی اقتصاد را کند کند، را از سر راه سرمایه‌گذاران برداشته است.

سردار دهقان ادامه داد: دولت با تصویب قوانین و ایجاد ساز و کارهای لازم، زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کرده است. نهادهای عمومی برای سرمایه‌گذاری در سطح استان‌ها علاوه بر محرومیت‌زدایی می‌توانند نقش‌آفرین باشند و می‌توان از ظرفیت این نهادها برای سرمایه‌گذاری در استان استفاده کرد.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در آستانه بهار انقلاب و دهه فجر قرار دارد گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت است.

وی، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

در این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی و پنج نفر از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گزارشی از عملکرد اقتصاد مقاومتی استان را ارائه کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین از سه طرح اقتصاد مقاومتی و تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری دیدن کرد.