احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آلودگی هوا ارثیه‌ای است که از گذشته به جا مانده است و باید شعار دادن در این زمینه قطع شده و عمل‌گرایانه رفتار شود که ایجاد امکانات حمل و نقل عمومی یکی از این راهکارها است.

به گزارش مرور نیوز، احمد بیگدلی گفت: در مورد آلودگی هوای تهران و رفع آن خیلی حرف‌ها زده شده و از سال‌های سال، دولت‌های گذشته آن را مطرح کرده‌اند و این معضل جدیدی نیست.

وی ادامه داد: کلانشهر تهران به دلیل جاذبه‌هایی که دارد و عدم وجود امکانات در شهرستان‌های کوچک و روستاها و همچنین وضعیت اجتماعی، اقتصادی و... در این شهر مردم را به این شهر سوق داده است و بنا بر این آلودگی ارثیه‌ای است که از گذشته به جا مانده و مقصر آن شهردار و دولت فعلی نیست. اما از طرفی شعار دادن یکجا باید قطع شود و عمل‌گرایانه رفتار شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در یک جایی باید جلوی این معضل گرفته شود و اگر وظیفه‌ای بر عهده دولت بوده و خواسته و از روی عمد در آن کوتاهی کرده باشد پذیرفتنی نیست.

بیگدلی تصریح کرد: مسوولان دولتی، شهرداری‌ها و نمایندگان مجلس باید فکری اساسی کنیم که ایجاد امکانات حمل و نقل عمومی یکی از این راهکارها است. 

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش آلودگی هوا گفت: مردم باید در این زمینه فعال شوند و از من نماینده و مسئول گرفته تا مردم عادی باید در زمینه کاهش این معضل کمک کنیم در حال حاضر وجود ماشین‌های تک‌سرنشین به جای کم شدن بیشتر شده‌اند و شاید نبود امکانات سریع در حمل و نقل عمومی یکی از دلایل این موضوع باشد.

بیگدلی گفت:‌ تهران یکی از کلانشهرهای بزرگ در آسیا و شاید در دنیا باشد بنابر این باید امکانات مناسب شهرنشینی نیز در آن فراهم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: همه باید در جهت رفع نقص آلودگی هوا اقدام کنیم تا این نقصان از چهره شهر برطرف شود.