عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به لزوم توجه به تخصیص وقت زنان خانه‌دار به تربیت فرزند به عنوان یک شغل معنوی در کشور، دولت مکلف شده است تا با پرداخت بیش از 85 درصد حق بیمه آن‌ها، این زنان را تحت بیمه اجتماعی قرار دهد.

رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر مجلس، در مورد کلیات بیمه زنان خانه دار دارای سه فرزند به خبرنگار سیاسی مرور نیوز گفت: طبق مصوبه مجلس دولت مکلف شده است بیمه اجتماعی زنان خانه دار دارای سه فرزند زیر 18 سال را عملیاتی کند. زیرا زنان خانه دار وقت مفید خود را به کار تربیت فرزند تخصیص می‌دهند و باید این مساله به عنوان یک شغل مورد حمایت باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا بحث بیمه‌های چند لایه که برای اولین بار در کشور مطرح شده قرار است با سکانداری وزارت رفاه و کمیسیون اجتماعی نهادینه شود. طبق این طرح زنان خانه دار در لایه افرادی قرار می‌گیرند که تنها 10 تا 15 درصد حق بیمه را باید پرداخت کنند و مابقی را دولت می پردازد تا بتوانند از مزایای بیمه درمانی و مستمری و بازنشستگی استفاده کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص بازنشستگی زنان شاغل پس از بیست سال نیز خاطر نشان کرد: بحث بازنشستگی پیش از موعد قبلا هم وجود داشت ولی اجرا نمی‌شود. اما پس از مصوبه مجلس دولت باید در برنامه ششم توسعه این مصوبه را عملیاتی کند.

خضری افزود: براساس این طرح زنانی که تحت قانون استخدام مدیریت خدمات کشوری مشغول به کار هستند پس از بیست سال کار می‌توانند بازنشسته شوند و از تمام مزایای بازنشستگی خود استفاده کنند.