مقامات اسرائیلی با دستگیری فعالان زن حامی غزه که سوار بر کشتی "زیتونه" تلاش داشتند محاصره نوار غزه را بشکنند، آنها را به فرودگاه بنگوریون منتقل کردند تا به کشورهایشان عودت دهند.

به گزارش مرورنیوز  نقل از شبکه الجزیره،این فعالان توسط دو کشتی جنگی اسرائیلی و قایق‌های تندرو در آب‌های بین المللی و در نزدیکی سواحل غزه محاصره شدند و پس از آن با زور به بندر اشدود منتقل شدند و از آنجا به فرودگاه بنگوریون برده شدند تا به کشورهایشان عودت داده شوند.

ارتش اسرائیل پس از این اقدام اعلام کرد که دستور اکید از مقامات سیاسی این کشور دریافت کرده که به هر طریق ممکن مانع ورود این کشتی به سواحل غزه شود. در بیانیه ارتش آمده است که آنها به فعالان سوار بر این کشتی پیشنهاد دادند که تا به جای رفتن مستقیم به سواحل غزه به بندر اشدود اسرائیلی بروند و از طریق زمین و با نظارت دولت اسرائیل راهی غزه شوند که این پیشنهاد با مخالفت فعالان این کشتی مواجه شده است.
در پی این اقدام ده‌ها فلسطینی در غزه با برگزاری تظاهراتی بازداشت فعالان صلح طلب حامی فلسطین را محکوم کردند و خواستار لغو محاصره غزه شدند.
کشتی زیتونه به همراه یک کشتی دیگر که حامل فعالان زن حامی فلسطین بود تلاش داشتند تا محاصره ظالمانه چندین ساله غزه را که از آسمان زمین و دریا بر این منطقه فلسطینی اعمال شده، بشکنند.