عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: نگاه خوش‌بینانه رئیس جمهوری به گزارش‌های اقتصادی کشور پس از اجرای برجام به ویژه با توجه به رکود در بخش فولاد و عدم دست یابی ایران به پول‌های حاصل از فروش نفت، این مساله را مطرح می‌کند که آیا عینک او با عینک ملت ایران به تحولات متفاوت است؟

حمیدرضا ترقی در مورد سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص نگاه به برجام با عینک متفاوت به خبرنگار سیاسی مرور نیوز گفت: وقتی روحانی در مورد گشایش‌های برجام در کشور سخن می‌گوید این سوال مطرح است که چه کسانی گزارش‌هایی با این کیفیت به ایشان می‌دهند که بسیار خوش‌بینانه است و یا اینکه رئیس جمهور با چه عینکی به این گزارش‌ها نگاه می‌کند که ملت ایران آن را در اختیار ندارند.

وی ادامه داد: روحانی به پیشرفت در فولاد کشور اشاره داد اما تنها چند روز قبل بود که لاریجانی، رئیس مجلس، اعلام کرد بابت اعتراض و تحصن کارگران فولاد که ماه‌هاست حقوق خود را دریافت نکرده‌اند شرمنده است. علت تعویق در پرداخت حقوق کارگران فولاد هم رکود در کشور و عدم فروش تولیدات این کارخانه است.

ترقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ده‌ها هزار تن فولاد تولیدشده در انبار وجود دارد. اینکه کارخانه‌ای با پول دولت فولاد تولید کند نشانه گشایش نیست بلکه فروش آن باعث رونق می‌شود. از این رو عملا فولاد ورشکسته شده است. در خصوص افزایش فروش نفت هم باید دید که چه زمانی به کشور ما اجازه فروش دادند. وقتی که قیمت جهانی نفت را از 150 دلار به بشکه‌ای 40 دلار رساندند و حالا با این قیمت آن را از ما می‌خرند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: نکته مهم این است که پس از فروش نفت ما به پول آن دسترسی نداریم و باید به واردات اجناسی که نیازی هم نیست، بسنده کنیم. این مساله علاوه بر هدر دادن ثروت ملی باعث نابودی تولید داخلی نیز می‌شود. از این رو روحانی باید با مسائل واقع‌بینانه برخورد کند و فکر نکند مردم و اقتصاددان‌ها مسائل را درک نمی‌کنند.