رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران عبرتی ماندگار در تاریخ معاصر است.

به گزارش مرور نیوز، علاءالدین بروجردی ظهر امروز در دومین یادواره امیر سرلشکر خلبان شهید عبدالرضا کوپال اظهار داشت: در جنگ تحمیلی دشمنان انقلاب اسلامی ایران در مقابل جمهوری اسلامی قد علم کردند.

وی عنوان کرد: این در حالی بود که اسلام با دستان امام راحل و رزمندگان اسلام در جبهه‎های نبرد حق علیه باطل آن هم در نخستین ‎سال‎های پیروزی انقلاب که امکانات جمهوری اسلامی ایران در حداقل میزان خود بود، بر کفر پیروز شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیدار همافران در حضور امام راحل هیچ‎گاه از حافظه ملت ایران پاک نمی‎شود، افزود: در شرایطی که دشمنان از همه امکانات خود علیه نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران بهره برد، در نهایت پیروزی از آن رزمندگان دلیر و شجاع ایران اسلامی بود.

بروجردی تاکید کرد: ملت رشید انقلاب اسلامی در سایه رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری و با حرکت حول شعار «ما می توانیم» عظمتی آفریده است که امروزه نمود آن را در همه عرصه‎ها می‎توان یافت.

وی یادآور شد: آن حرکت عظیم و تاریخی به پرواز درآمدن 140 فروند هواپیمای نیروی هوایی و بمباران مناطق مهم و حیاتی عراق و چنین عرض اندامی در دوران دفاع مقدس فراموش ناشدنی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بی‎شک اگر شهامت‎ها، رشادت‎ها و شهادت‎طلبی‎های رزمندگان اسلام نبود، محال بود که جنگ به نفع جمهوری اسلامی ایران و با پیروزی آن به پایان برسد.

بروجردی با اشاره به اینکه سال‎هاست که مرحله خطر را پشت سر گذاشته‎ایم و آمریکایی‎ها با تهدیدات خود آب در هاونگ می‎کوبند، تصریح کرد: سال‎هاست که در خارج از مرزهای کشور از امنیت ملی ایران اسلامی دفاع می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه تجربه عظیم دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال انتقال به کشورهای منطقه است، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که در سوریه و عراق حضور مستشاری داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه در حالی ده‎ها مدل هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی ایران ساعت‎ها به پرواز درمی‎آیند که دانش ساخت آنها در اختیار معدود کشورهای دنیا قرار دارد.

بروجردی با تاکید بر اینکه امروزه دشمن به دنبال این است که امنیت کشور ایران را دچار تزلزل کند، خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر تقریبا هر هفته یک تیم انتحاری از گروهک داعش توسط مسئولان اطلاعاتی و نظامی دستگیر می‎شوند.

وی گروهک‎هایی همچون داعش و النصره را مولود آمریکا دانست و ادامه داد: این گروهک‎ها با هدف تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی و ایجاد چالش برای امنیت جمهوری اسلامی ایران خلق شده‎اند، اما البته آمریکا در پشت پرده قرار دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ده‎ها مدل هواپیماهای بدون سرنشین و اتفاقات رخ داده در سوریه اشاره و تاکید کرد: آمریکا و هم‎پیمانان اروپایی و منطقه‎ای آن با تغییر ساختار سیاسی حاکم بر سوریه به دنبال حذف بشار اسد بودند، اما در مقابل رهبر فرزانه انقلاب گفتند که بشار اسد باشد و اینک پس از 6 سال، پیروزها و شکست‎خورده‎های این میدان مشخص شدند.