سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: آنچه در نشست توجیهی شورای امنیت گذشت، گواه و تایید اجرای تعهدات برجامی ایران از سوی نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست بود.

به گزارش مرور نیوز، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پی نشست توجیهی شورای امنیت که به منظور ارزیابی روند اجرای قطعنامه 2231 این شورا برگزار شد، اظهار داشت: آنچه در جلسه امروز شورای امنیت برای بررسی این گزارش شاهد بودیم، تائید عمومی اجرای تعهدات برجامی کشورمان از سوی نمایندگان کشورهای حاضر در جلسه بود.

وی افزود: غالب کشورهای عضو شورای امنیت از روند در حال گسترش اجرای این توافق به عنوان یک دستاورد مهم در عرصه دیپلماسی چندجانبه حمایت و خواستار پایبندی همه طرف‌ها به این توافق شدند و تاکید کردند که این توافق موجب گشایش و افزایش قابل توجه همکاری‌های اقتصادی شده است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: در این جلسه همچنین شاهد بودیم که بطور مثال فدراسیون روسیه به صراحت از یک‌جانبه بودن گزارش دبیرکل سازمان ملل و کم‌توجهی به نظرات و نگرانی‌های ایران در این گزارش انتقاد و به موضع به حق ما مبنی بر کوتاهی طرف مقابل در لغو برخی تحریم‌ها اشاره کرد و گفت که لازم است این موضوعات در گزارش‌های آتی دبیر‌کل منعکس شود.

خوشرو تصریح کرد: مواضع آمریکا و انگلیس در این جلسه که تحت عنوان دخالت‌های ایران در منطقه و در اشاره به تحولات سوریه و یمن ابراز شد، بیش از آنکه به موضوع جلسه ارتباط داشته باشد نشانگر ناخشنودی عمیق آنها از شکست تروریست‌ها در سوریه و نرسیدن به اهدافشان در یمن بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرخوردگی این کشورها امری طبیعی است زیرا که این کشورها نفوذ خود را بر سوریه از دست رفته می‌بینند و با وجود فروش میلیاردها دلار اسلحه از جمله بمب‌های خوشه‌ای انگلیسی به متجاوزان و بکارگیری مستمر این سلاح‌ها علیه مردم مظلوم یمن، مقاومت مردم این کشور همچنان ادامه دارد.