رئیس مجلس شورای اسلامی کهگیلویه گفت: وضعیت بیکاری در کل کشور رنج آور است.

به گزارش مرور نیوز،  علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان کهکیلویه و بویراحمد سفر کرده است، امروز (پنجشنبه، 15 مهرماه) در اولین کنگره ملی 1880 شهید استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: حضور در کنگره شهدا که یک محفل نورانی است؛ سعادت محسوب می شود، در این مکان مقدس انسان باید با لباس احرام وارد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام  عزاداری شهادت امام حسین (ع) گفت: تمامی شهدا به سالار شهیدان امام حسین (ع) سرور شهدا اقتدا می‌کنند، اینکه امروز ایران در غوغای منطقه دارای عزت و امنیت است و راه خود را به سوی کمال طی می‌کند به خاطر فداکاری شهدا است که راه امام حسین (ع) را برگزیدند.

 

حضور در محافل نورانی شهدا تذکری برای زندگی است

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز مجاهدت و ایستادگی داشته‌اند و این در تاریخ به ثبت رسیده است. مردم این استان در سال‌های دفاع مقدس نقش فوق‌العاده‌ای داشتند و باید همواره یاد شهدا گرامی داشته شود و این فرهنگ حفظ شود تا نسل‌های بعد پند بگیرند.علاوه بر تاثیرات اجتماعی کنگره شهدا تاثیرات فردی ماندگاری نیز خواهد داشت وحضور در این محافل نورانی باعث می‌شود از تعلقات خاطر دور شویم و تذکری برای زندگی است و ما نیازمند به شنیدن این چنین تذکراتی هستیم.

رئیس مجلس افزود: نمایندگان استان کهکیلویه و بویراحمد در مجلس؛ در سه کمیسیون بودجه، انرژی و صنایع مجلس عضویت دارند و امیدوارم با همراهی این نمایندگان مشکلات مردم استان حل شود.

 لاریجانی ادامه داد: باید از ظرفیت امنیت کشور به خوبی استفاده شود و همواره باید به یاد داشت در دفاع مقدس نه تنها در مقابل دشمن ایستادگی کردیم بلکه به دنیا ثابت شد که دشمنان نمی‌توانند با ملت بزرگ ایران درگیر شوند و با وجودی که تمامی کشورهای دنیا به جز یک الی 2 کشور که به ما کمک اجمالی داشتند؛به صدام کمک می‌کردند ،اما مردم ایران اسلامی با مجاهدت خود به دنیا درس بزرگی داد و این درس باعث شد آمریکایی‌ها که به فکر تغییر خاورمیانه بودند،نتوانند در ایران موفق به انجام کاری شوند.

 

خانواده شهدا ایران را از نظر امنیت بیمه کردند

رئیس مجلس افزود: آمریکایی‌ها به افغانستان و عراق حمله کردند و جنگ 33 روزه را راه انداختند و براساس اسناد فاش شده آمریکایی ها آنان اهداف دیگری نیز داشتند و زمانی که عراق را اشغال کردند؛یکی ازمسئولان آمریکایی گفت ما در عراق نوعی دموکراسی ایجاد خواهیم کرد که سایه آن روی کشورهای همسایه بیفتد؛به دلیل اینکه آنان می‌دانستند ایران هدف سختی است و این موضوع را مجاهدت های ایرانیان در دفاع مقدس به اثبات رسانده است.

وی ادامه داد: خانواده شهدا کار بزرگی کرده اند و ایران را از نظر امنیت بیمه کردند و نباید فراموش کرد برای تغییر اقتصاد نیز نیازمند امنیت هستیم و شهدا و خانواده های عزیزشان نقش محوری در برقراری امنیت داشتند.

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران از امنیت استوار برخوردار است،تاکید کرد:برخی از کشورها در مذاکرات نیز این را به صراحت می‌گویند که ایران امنیت دارد و این موضوع عزت آور است.

کشور با وجود فراز و نشیب های بعد از انقلاب در عرصه سیاست همچنان دارای امنیت پایدار است

وی ادامه داد: آینده سیاسی-اجتماعی ایران روشن است،درکشور ریشه های فرهنگی قوی‌ وجود دارد و تمامی مردم محب اهل بیت (ع) هستند که این برای کشور همبستگی به همراه دارد، پیوند مردم با مرجعیت و روحانیت نتایج خوبی برای کشور دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله ملک حسینی از عالمان بزرگ این خطه،افزود:با داشتن ولایت فقیه کشور از امنیت و ثبات برخوردار است و با وجود فراز و نشیب های بعد از انقلاب در عرصه سیاست کشور همچنان دارای امنیت پایدار است.

وی افزود: بنی صدر برای کشور بسیاری از مشکلات را ایجاد کرد و برای شهید بهشتی و رهبر انقلاب مشکل ایجاد می‌کرد؛اما پیروی از ولایت فقیه حلال مشکلات بود.

 

نقش مقام معظم رهبری عامل ایجاد امنیت ثبات، قدرت و پیشرفت ایران است

رئیس مجلس افزود: مردم از نعمت ولایت فقیه در زمان امام راحل و درحال حاضر نیز از نعمت ولایت مقام معظم رهبری برخوردار هستند؛به همین دلیل ستون کشور استوار است.

 لاریجانی افزود: بعد از جنگ عامل پیشرفت کشور وجود نعمت رهبری بوده است و مقام معظم رهبری در سیاست، دفاع و مسائل حساس کشور عامل پیشرفت بوده‌اند و نقش رهبری همواره ممتاز است.

رهبرمعظم انقلاب با هدایت و ایستادگی و مدیریت باعث شدند،ایران به دانش هسته‌ای دست یابد

رئیس نهاد قانونگذاری افزود:اگر حمایت‌های مستمر مقام معظم رهبری از موضوع هسته‌ای نبود؛ما امروز دارای فناوری هسته‌ای نبودیم ،به دلیل اینکه فشارهای زیادی که دشمنان در کشور ایجاد می‌کردند می‌توانست مانع دستیابی به فناوری هسته ای شود.

لاریجانی افزود: مقام معظم رهبری با هدایت و ایستادگی و مدیریت باعث شدند،ایران بتواند به دانش هسته‌ای دست یابد. در بحران‌های منطقه‌ای نیز نقش مقام معظم رهبری بسیار مهم است و باعث شده امروز ایران اسلامی به ظرفیت‌ها و امنیت ارزشمند دست یابد.

وی افزود: سیاست‌های مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی باعث شد موتور حرکت در کشور به وجود آید و کشور روند رو به جلویی را آغاز کند و همچنین نقش مقام معظم رهبری عامل ایجاد امنیت ثبات، قدرت و پیشرفت ایران است.

 

مسئولان به دنبال حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور باشند

رئیس مجلس افزود: اگر می‌خواهیم از این امنیت و شرایط خوب ایران استفاده کنیم باید خدمتگزاران و مسئولان به دنبال حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور باشند.  

دکتر لاریجانی با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت صحیح در استفاده از ظرفیت‌ها گفت: اگر امکانات کشور به سمت تولید برود زمینه به سمت صادرات فراهم می‌شود و می‌توان بسیاری از محصولات تولیدی را به کشور همسایه صادر کرد و اتکاء به درآمدهای نفتی مهار شود و باید توجه داشت مقام معظم رهبری نیز روی موضوع رونق تولید و صادرات تاکید دارند.

وی ادامه داد: در مجلس قانون‌هایی برای سرمایه‌گذاری بیشتر مصوب شده که باید از این قوانین استفاده کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد:در سفرهایی که به شهرهای مختلف دارم بسیاری از مردم تقاضای اشتغال در ادارات را دارند؛اما ادارات کشور مملو از نیرو است و بیشتر منابع مالی کشور صرف هزینه‌‌های اداری می‌شود؛این در حالی است که باید در کشور زمینه کارآفرینی فراهم شود تا اشتغال‌زایی به همراه داشته باشد.

 لاریجانی با تاکید بر لزوم تسهیل سرمایه‌گذاری افزود:به طور مثال اگر کسی قصد دارد گلخانه ایجاد کند تا به تولیدات محصولات کشاورزی دست یابد،باید بانک‌ها همکاری لازم را در این رابطه انجام دهند.

وی افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری ستادی برای اقتصاد مقاومتی تشکیل شده تا زمینه رونق کارگاه‌های تولیدی فراهم شود و این کار در استان‌های مختلف آغاز شده، البته باید بانک‌ها نیز در این رابطه کمک کنند و تعللی نداشته باشند.

رئیس مجلس ادامه داد:شرایط برای انجام سرمایه‌گذاری بیشتر درکشور کم کم انجام می‌شود و مجلس نیز به موضوع اشتغال زایی توجه ویژه دارد و سهم مناطق محروم از درآمدهای نفتی از 2 به 3 درصد افزایش یافته است که می‌تواند در رفع مشکلات استان‌هایی مانند کهکیلویه و بویراحمد تاثیرگذار باشد.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود:در برنامه ششم توسعه تلاش می‌شود زمینه توسعه استان کهکیلویه و بویراحمد که از ظرفیت های خوبی برخوردار است،فراهم شود و باید از استعدادهای این منطقه بیشتر استفاده شود و امیدوارم با تعیین اولویت ها، مدیران با مجاهدت خود زمینه توسعه کشور را فراهم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی،افزود:امروز میدان جنگ، میدان اقتصادی است و مقام معظم رهبری نیز روی اینکه فعالیت اقتصادی یک مجاهدت است تاکید دارند؛بنابراین باید مجاهدت ها در این زمینه انجام شود،بنده نیز مسائل این استان را پیگیری خواهم کرد.