گروه و تشکل های سیاسی در پی حادثه ساختمان پلاسکو در پیام هایی جداگانه با تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه، با بازماندگان ابراز همدردی کردند.

به گزارش مرور نیوز، قدرتعلی حشمتیان رییس خانه احزاب ایران، با صدور پیامی، شهادت جمعی از آتش‌نشانان و شهروندان تهرانی را درپی فروریختن ساختمان پلاسکو، تسلیت گفت و برای مصدومین حادثه آرزوی سلامتی کرد.
وی نوشت: در همان ساعات اولیه این حادثه ناگوار، اکثر دبیران احزاب عضو خانه احزاب ایران از سراسرکشور ضمن ابراز تاسف و تاثر شدید از این حادثه و ادای احترام به آتش‌نشانان شهیدی که جان خود را درکف نهادند تا جان انسان‌های دیگر را نجات دهند، تقاضای همکاری برای رفع مشکلات را کردند که به صبور بودن توصیه شدند.
حشمتیان افزود: اکنون نیز از خداوند بزرگ شفای عاجل برای مصدومین، رحمت واسعه الهی برای کلیه شهدا و جانباختگان این حادثه و صبر برای خانواده‌ها و بازماندگان داغدار طلب و اعلام کرده اند که برای هرگونه کمک رسانی جهت نجات عزیزانی که زیر آوار مانده اند، آماده اند.
رییس خانه احزاب ایران در ادامه این پیام، باسپاس و قدردانی از تمامی دست اندرکارانی که در کم کردن رنج بازماندگان این حادثه تلاش می کنند، از مردم تقاضا کرد که با دست اندرکاران همکاری کنند و از مسولان ذیربط نیز خواست تا به صورت شفاف، علل و چگونگی این حادثه اسف بار را برای مردم که خود صاحبان اصلی این مرز و بوم هستند بازگو کنند.
همچنین حزب مستقل و اعتدال ایران با صدور پیامی شهادت جمعی از آتش‌نشانان و شهروندان تهرانی، درپی فروریختن ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت. 
در پیام این حزب آمده است: با کمال تاسف و تاثر حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان عزیز و فداکار و از جان گذشته و نیز جمعی از شهروندان عزیز تهرانی را که اندوهی بزرگ برای مردم قدرشناسمان رقم زد، به حضور خانواده های محترمشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال شفای عاجل مصدومین حادثه و نجات محبوسین در طبقات زیرین ساختمان پلاسکو را از درگاه خداوند متعال خواهان و خواستاریم.
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی هم به همین مناسبت پیامی صادر کرد. 
در این پیام آمده است: حادثه دلخراش فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران و شهادت جمعی از آتش‌نشانان فداکار و از جان گذشته و نیز جمعی از شهروندان، اندوهی بزرگ را برای ایران رقم زد. حادثه ای که کارشناسان در فرصتی مغتنم باید ابعاد آن را به بحث بگذارند تا از وقوع مجدد آن پیشگیری شود.
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن ابراز تاسف و تاثر شدید از این حادثه و ادای احترام به آتش‌نشانان شهیدی که جان خود را درکف نهادند تا جان انسان‌های دیگر را نجات دهند، از خداوند بزرگ شفای عاجل برای مصدومین، رحمت واسعه الهی برای کلیه شهدا و جانباختگان این حادثه و صبر برای خانواده‌ها و بازماندگان داغدار طلب می‌نماید.
در این پیام افزوده است: امید که دست‌اندرکاران مدیریت شهر تهران با درک صحیح مشکلات و مدیریت علمی و روزآمد، تدابیر لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی اتخاذ نمایند.