قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: تاثیر نبود آقای هاشمی بر آرای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به مدیریت اصلاح طلبان برمی گردد.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی مرور نیوز، با تاکید بر اهمیت آقای هاشمی رفسنجانی و اینکه به طور طبیعی هم دولت هم ملت و هم نظام یک پشتوانه قوی و قابل اتکای خود را از دست داد، افزود: اما اینکه نبود ایشان تأثیر منفی یا مثبت بر رای روحانی می گذارد به مدیریت اصلاح طلبان بستگی دارد.

وی اضافه کرد: چه بسا همین حضور مردم در فوت ایشان را خوب مدیریت کنیم.

در اتفاقات ٩٦ هم به نفع جامعه برای حضور بیشتر مردم در انتخابات و هم به نفع روحانی برای جذب حداکثر آرا می توان استفاده کرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره گزینه های آلترناتیو دیگر جز روحانی مانند عارف و پزشکیان برای انتخابات 96 از دید اصلاح طلبان اظهار کرد: ضمن ابراز علاقه به آقایان پزشکیان و عارف و اینکه هر دو جزو نیروهای خوب ما هستند اما باید بگویم همه این حرف ها گمانه زنی افراد و برخی گروه ها و رسانه ها است و مجامع تصمیم گیر هنوز درباره روحانی هم بحث نکردند که مصوب کنند.

منتجب نیا با تاکید براینکه حزب اعتماد ملی در انتخابات ٩٦ برای هر دو حوزه ریاست جمهوری و شورای شهر باید برنامه ریزی کند، تصریح کرد: اما ریاست جمهوری مقوله خاص و شورا مقوله دیگری است در شورای اسلامی بخصوص انتخابات شوراها بخشی مانند تهران برد سیاسی دارد اما در شهرهای کوچک عواملی مانند قومیت ها دخیل است.