عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: تست‌های لازم در مورد دستگاه‌ های الکترونیکی اخذ رای انجام شده و نتایج مثبتی به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، ابوالفضل ابوترابی درباره اصلاح قانون انتخابات، افزود: این طرح در کمیسیون تهیه و تصویب شده و در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است و بعد از پایان تعطیلات مجلس و آغاز جلسات، در صحن مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد به این دوره می‌رسد ولی اگر در صحن با موافقت نمایندگان مواجه نشود، به این دوره از انتخابات نمی رسد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، بخش هایی از لایحه جامع نظام انتخابات است که در کمیسیون تغییراتی یافته و در نوبت صحن قرار دارد.

وی در تشریح طرحی که کمیسیون شوراها تهیه کرده است، افزود: انتخابات الکترونیکی، تغییر زمان بندی انتخابات و افزایش اختیارات هیئت نظارت استان بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله جزئیات طرح کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در این زمینه است.

ابوترابی با تشریح طرح کمیسیون شوراها در خصوص افزایش اختیارات هیئت نظارت استان بر انتخابات شوراها، متذکر شد: هرگونه اعتراضی به رد و تایید صلاحیت کاندیداها در هیئت نظارت استان بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خاتمه می یابد و به تهران نمی‌رسد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: 11 هزار دستگاه برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد که در شهرهای بزرگ این موضوع اجرا می شود که کمیسیون شوراها نیز نظر مثبتی دارد، تست های لازم در مورد این دستگاه ها انجام شده و نتایج مثبتی به دست آمده است و به احتمال فراوان در شهرهای بزرگ انتخابات الکترونیکی برگزار می شود.