دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بی نظیر برای انقلاب بود، گفت: تا پایان هفته تکلیف مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز ، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین ، رحلت آقای هاشمی را غیرمترقبه دانست و افزود: ایشان شخصیت کم نظیر بلکه شخصیتی بی نظیر برای انقلاب بود که در طول ٦٠ سال مبارزه و تلاش سه واژه برای ایشان بکار بردم .

وی یکی از این واژه ها برای آقای هاشمی رفسنجانی را اینگونه عنوان کرد که آیت الله رفسنجانی جزو موثر و اصلی هیات انقلاب بود و اگر قبل از انقلاب حضرت امام فرمانده انقلاب بودند جناب هاشمی رییس ستاد فرمانده انقلاب بودند و ماموریت سختی داشتند و آزار و اذیت های بسیار شده اند.

وی اضافه کرد: آقای هاشمی در آستانه پیروزی انقلاب هم عضو موثر شورای انقلاب بودند و در انتصابات نقش مهمی داشتند؛ ایشان جزو مؤسسین جامعه روحانیت مبارز بودند و اوایل بهمن تأسیس حزب جمهوری اسلامی را اعلام کردند .

باهنر با متنوع خواندن مسئولیت آیت الله گفت: ایشان در سمت های متعددی از وزارت کشور گرفته تا فرمانده جنگ، رییس جمهور و رییس تشخیص مصلحت نظام فعالیت کرده  و همیشه موثر بودند.

وی افزود: با وجود همه حرف و حدیث ها  و اختلاف نظرها در خفا و ملا ، ایشان می گفتند در زندگی دو خط قرمز دارم که یکی نظام و دیگری رهبری است .

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین مهمترین موضوع را بحث تشخیص مصلحت و جایگزینی ایشان عنوان کرد و گفت:  کسی جایش را بگیرد سخت است؛ اگر دوره ای باشد و یکبار رؤسای قوا هم باشند دغدغه دیگری است که تشخیص مصلحت به سمت آن قوه کشیده می شود .

باهنر با بیان اینکه دوره بعد مجمع اسفند ماه آغاز می شود، افزود: بودجه سال ٩٦ و برنامه ششم توسعه باید تا پایان سال رسیدگی شود و نمی شود از آن غفلت کرد و لذا باید راهکارهایی اندیشید.

وی ادامه داد: نظارت بر اجرای برنامه سیاست های کلی بر عهده رهبری است که رهبری آن را به مجمع واگذار کرد؛ عملا تعیین مغایرت بر سیاست های کلی برعهده تشخیص است و شورای نگهبان وارد ماهیت آن نمی شود.

عضو کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان فعال بودن جلسات کمیسیون نظارت ، اظهار کرد: الان کمیسیون نظارت فعال است؛ امروز جلسه کمیسیون برگزار و ادامه این جلسه به فردا واگذار شد.

وی افزود: شاید مقام معظم رهبری به یکی بگویند تا پایان این دوره، مجمع را اداره کند و یا اینکه کمیسیون نظارت کار را انجام دهد اما در هر حال باید تا آخر هفته تکلیف مجمع مشخص شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جبهه مردمی انقلاب کار را شروع کرده است، گفت: گروه های دیگر در حال پیوستن به این جبهه هستند.

وی ادامه داد : برخی تشکل های جبهه پیروان خط امام و رهبری هم به این جبهه پیوستند.

باهنر با فاجعه بزرگ خواندن حادثه پلاسکو اظهار کرد: این حادثه تأثیر منفی داشت و کشته شدگان این حادثه آتش نشانانی بود که زندگی شان اینگونه تنظیم شده و این عزیزان هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

وی کشته شدگان حادثه پلاسکو را ٢٠ نَفَر اعلام کرد و گفت: تسلیت عرض می کنیم به خانواده ها و از شهرداری، دولت، نیروهای مسلح برای جمع کردن حادثه تشکر می کنیم چون هزینه ی برخی خسارت ها قابل جبران نیست و باید درسی باشد که متاسفانه ساختمان های اینچنینی باز هم وجود دارد.