شبکه سی ان ان با پرداختن به واکنش کشورها نسبت به آغاز رسمی ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا گزارش داد که مردم ایران علاقه‌ای به رئیس‌جمهور جدید آمریکا ندارند.

به گزارش مرور نیوز، در سراسر جهان مردم کشورهای مختلف در خیابان‌ها، اجتماعات کوچک و در دولت‌ها درباره‌ تحلیف دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که روز جمعه برگزار شد، صحبت می‌کنند و در حال ارزیابی این هستند که سیاست‌های وی قرار است چگونه در عرصه‌ بین‌الملل اجرا شود. یک مقام روس در پیامی در توییتر درباره‌ روز تحلیف نوشت که این یک لحظه تعیین کننده در تاریخ است.

سی ان ان در ادامه با اشاره به این که کشورهای مختلف واکنش‌های متفاوتی از حمایت تا مخالفت نسبت به ریاست جمهوری ترامپ داشته‌اند، درباره ایران گزارش داد: در میان کسانی که در مصلی تهران برای انجام مراسم نماز جمعه گرد هم آمده بودند، هیچ علاقه‌ چندانی به ترامپ دیده نمی‌شود آنها در ازا، سیاست‌های آمریکا را در قبال ایران و نقش آن در سوریه محکوم کردند.

یک مرد جوان در گفت و گو با سی ان ان تاکید کرد: هیچ تفاوتی نمی‌کند که چه کسی ( در آمریکا) در قدرت باشد. هر کس که رئیس جمهور شود، رویکردی مشابه در قبال ایران خواهد داشت که مایه تاسف است.

بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مراسم به این فکر می‌کردند که آینده توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 چه خواهد بود. ترامپ پیش از این در رقابت‌های انتخاباتی‌اش این توافق را احمقانه خوانده و گفته بود دوباره بر سر آن مذاکره خواهد کرد. این در حالی است که دولت ایران قویا این اظهارات را رد و تاکید می‌کند که این توافقی دو جانبه نیست و یک نفر نمی‌تواند آن را لغو کند یا مفاد آن را تغییر دهد.