معاون اول رئیس‌جمهور که به منظور شرکت در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران به چابهار سفر کرده است به خبرنگاران گفت: سواحل مکران به عنوان یکی از کانونهای مهم توسعه کشور انتخاب شده است.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری پس از ورود به چابهار در فرودگاه کنارک در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «تاکنون  چهار سفر به چابهار داشته‌ام» اظهار داشت: حضور رئیس‌جمهور و  مقامات عالی در این استان نشان می‌دهد که بویژه بعد از سفر مقام معظم رهبری به این منطقه، چابهار کانون مهم توسعه کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سواحل مکران بعنوان یکی از نقاط کلیدی توسعه کشور به شمار می‌رود. تاکنون از ثروت عظیم خدادای در این منطقه بخوبی استفاده نشده است و به همین علت رئیس‌جمهور در اولین سفرها؛ جاسک و چابهار را برنامه‌ریزی کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور دقایقی قبل به منظور شرکت در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال رسمی استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات محلی قرار گرفت.

همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران طی روزهای 4 و 5 بهمن در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود و معرفی سواحل مکران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه، ارائه و بررسی برنامه های دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه منطقه، آشنایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی با ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه و پیگیری سیاست ها و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران از جمله اهداف برگزاری این همایش است.