جبهه پیشرفت ، رفاه و عدالت امروز دوشنبه رسما اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با نگرش کلی اقتصاد در حوزه ملی، اقتدار در حوزه منطقه و اتحاد اسلامی در حوزه بین الملل با ریاست شهاب الدین صدر فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

آقایان میرباقری، قدیری ابیانه، طجرلو (حزب نظم  و قانون)، متانی، فولادی نژاد (انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا)، ولیزاده، شهاب الدین صدر ، علی کیهانیان، ارجمندی، مدنی (حزب راستی)، شیری، مروتی و فتحی زاده هیأت رئیسه جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت معرفی شده اند.

احزاب و تشکل هایی چون کانون اسلامی مهندسین، رفاه ملت ایران، جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا، مجمع اندیشه وحدت اسلامی، دفاع از ایثارگران و قانون اساسی، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان ایتالیا، کانون اسلامی دانش آموختگان اروپا و حزب راستی از جمله اعضای جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت محسوب می شوند.

سید شهاب الدین صدر در نشست خبری به منظور اعلام موجودیت رسمی جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت یاد  و خاطره شهدای آتش نشان که نمادی از قهرمانی ملت ایران را به نمایش گذاشته اند و همچنین یاد و خاطره سرباز و یار دیرین امام و رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت.

صدر با توضیح در باره فعالیت این جبهه اظهار کرد: بیش از ٢ سال جلسات منظمی با دبیران کل احزاب داشتیم و این ١٥ حزب، احزاب پروانه دار و شناسنامه دار کشور و تعدادی هم شورای خانه احزاب شورا هستند و حق رای دارند.

وی با بیان اینکه اعلام موجودیت این جبهه به معنای نفی احزاب تشکل ها و جبهه ها نیست، ادامه داد: در کشور مردم سالاری دینی ما هر چند احزاب فعالیت کنند موجب می شود از شکل گیری جبهه هایی که بدون مجوز کار می کنند جلوگیری شود

رئیس جبهه نوپای پیشرفت، رفاه و عدالت خاطرنشان کرد: افراد اینجا براساس مشترکات موجود، نیازهای کشور و معضلات کشور اتفاق نظر دارند و در این تشکیلات برخی احزاب بدلیل حضور در جبهه های دیگر اینجا نمی توانند عضو اصلی باشند و لذا به عنوان عضو ناظر حضور دارند.

وی از تشکیل کمیته های تخصصی با موضوعات مورد نیاز کشور در این جبهه خبر داد و گفت: این کمیته ها عبارتند از کمیته سیاسی، کمیته امور استان ها، کمیته طرح و برنامه ریزی، کمیته جوانان، کمیته روابط عمومی و ارتباطات، کمیته ایثارگران و کمیته بانوان که دبیران کل ها مسئولیت این کمیته را عهده دار هستند.

وی درباره فعالیت این جبهه در استان ها اظهار کرد: از آنجا که احزاب زیر مجموعه در دفاتر استانها نمایندگی دارند، لذا شورای استانی جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در استانهای مختلف هم شکل می گیرد.

صدر با تاکید بر همان چهار اصل محوری مورد تاکید رهبری یعنی اسلام، انقلاب، امام و رهبری تصریح کرد: از واژه ها و مواردی که در کشور خط کشی هایی شده پرهیز می کنیم و واژه چپ و راست و اصلاح طللب و اصولگرا کار ما نیست؛  از همه طیف ها در این جبهه حضور دارند و بحث ما این است با احزاب دیگر که این چهار اصل را قبول دارند همکاری می کنیم.

وی با بیان قرار داشتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ، گفت: ریاست جمهوری انتخابات بسیار مهمی است و برنامه منظمی را در وقت باقی مانده جلو می بریم و همه معیارها را در نظر می گیریم.

صدر اضافه کرد: از نیمه اسفند مذاکره با نامزدهای قطعی شروع می شود و همه از جمله رییس جمهور روحانی براساس این معیارها ارزیابی می شوند؛ مناظره و تبادل نظر با نامزدهای ریاست جمهوری را دنبال می کنیم

وی از همه احزاب خواست تا در ایجاد شور و نشاط سیاسی و حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو تلاش کنند و درباره انتخابات شوراها هم گفت: در همه شهرستانها لیست شوراها خواهیم داد و در تهران سه برابر لیست ٢١ نفره را شناسایی و در نهایت آن ٢١ نَفَر اصلی را معرفی می کنیم. همه تلاش ما این است در جهت تامین منافع ملی و مصالح کشور کار جلو برود و اینطور نیست جبهه ای برای کسب قدرت تشکیل شده باشد.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، وحدت ملی، امنیت ملی و منافع ملی را خطوط قرمز این جبهه عنوان کرد و گفت: مراقب هستیم تا خدشه ای بر این سه اصل وارد نشود.

وی درباره علت نامگذاری جبهه، اظهار کرد: علت نامگذاری جبهه پیشرفت، رفاه وعدالت  به این خاطر است که دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت نام گذاری کردند و رفاه باید در ابعاد مختلف برای کشور تامین شود.

وی با اشاره به حادثه تلخ پلاسکو ، انتخاب شورای شهر را متفاوت از مجلس دانست و گفت: مسائل کشور باید در چارچوب تخصصی کارشناسی باشد نه اینکه انتخاب شوراها خطی و سیاسی باشد؛ شورای شهر با مجلس متفاوت است اگر مجلس سیاسی است شورای شهر نباید چنین باشد.

صدر با بیان اینکه تا پایان فروردین همایش بزرگی که تجمع جبهه است بصورت سراسری در کشور برگزار و بخش عمده ای از برنامه ها با توجه به نزدیک بودن انتخابات ، اعلام می شود، اظهار کرد: به همه جبهه هایی که موجب وحدت نیروهای انقلاب می شود احترام می گذاریم و ارج می نهیم و تقابلی با آنها نخواهیم داشت؛ اولویت ما اقتصاد و جاری شدن شئون اقتصاد اسلامی در کشور است.

وی افزود: در حوزه منطقه ای اقتدار کشور را مورد توجه قرار دادیم و در حوزه بین الملل بر اتحاد اسلامی تاکید داریم.

صدر بسیاری از مشکلات موجود کشوررا با توجه به شعار و آرمانهای کشور، زیبنده نظام ندانست و گفت: اما برخوردهای نا مناسب در ادوار مختلف، موجب شد این مشکلات همچنان وجود داشته باشد؛ اگر احزاب بخواهند اینها را به یک گرایش سیاسی خاص منتسب کنند ، مشکلات همچنان ادامه دار خواند بود.

وی ادامه داد: در بررسی مسائل کشور معتقدیم دولت خاص را نباید متهم کرد چون همه دولت ها خدمات مختلفی و دستاوردهایی داشتند. اگر با نگاه های سیاسی و خطی به مشکلات نگاه کنیم تیشه به ریشه انقلاب زدیم.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت خاطرنشان کرد: در همه دولت ها نواقصی وجود دارد که با نیروهای کارآمد باید مشکلات را رفع کنیم و این معضلات نباید در دل فضای سیاسی باقی بماند.